15
de Maig
de
2017
Fa ja més d'un any, Google va llançar el seu assistent virtual a escala global sota el nom de Google Assistant, o Assistent de Google, en espanyol, i ara la companyia amb seu en Mountain View ha presentat la primera versió d'aquesta eina que funciona en espanyol com a idioma.
L'Assistent en espanyol està integrat en l'aplicació Google Allo i pot mantenir una conversa amb els usuaris, respondre a preguntes i fins i tot planificar recordatoris, segons s'ha explicat aquest dimarts la companyia a través d'un comunicat oficial de l'empresa. Google Allo és una de les principals aplicacions de missatgeria de la companyia del cercador. L'eina ja està disponible en les aplicacions d'Allo tant per a dispositius Android com para iOS.
Per activar l'assistent, solament és necessari escriure @google en el xat d'Allo, i posteriorment escriure en el xat en llenguatge natural. L'Assistent de Google utilitza sistemes de machine learning (aprenentatge automàtic) i d'intel·ligència artificial per aprendre l'escriptura de l'usuari i per millorar les seves respostes i suggeriments.
Entre les funcions que es poden dur a terme amb l'assistent està la de preguntar dubtes i obtenir respostes ràpides, com l'horari d'un partit de futbol. En altres ocasions, el programari de Google és capaç de realitzar suggeriments sobre plans en una ciutat o recomana restaurants de la zona.
Així mateix, l'eina explica també amb algunes funcions més elaborades. Per exemple, si l'usuari escriu en el xat d'Allo el missatge "Estic avorrit", l'Assistent de Google respondrà amb bromes i endevinalles amb emojis. En altres casos, pot utilitzar-se per establir recordatoris, pels quals s'envia una notificació o una alarma.
A més, l'Assistent de Google analitza les converses amb altres usuaris perquè sigui més ràpid i senzill respondre'ls, mostrant suggeriments de resposta predefinides quan la persona amb la qual es conversa formula una pregunta del tipus "Véns?". Aquesta funció encara no està incorporada en l'aplicació, encara que arribarà a Allo en les properes setmanes, segons Google.
L'Assistent en espanyol està integrat en l'aplicació Google Allo i pot mantenir una conversa amb els usuaris, respondre a preguntes i fins i tot planificar recordatoris, segons s'ha explicat aquest dimarts la companyia a través d'un comunicat oficial de l'empresa. Google Allo és una de les principals aplicacions de missatgeria de la companyia del cercador. L'eina ja està disponible en les aplicacions d'Allo tant per a dispositius Android com para iOS.
Per activar l'assistent, solament és necessari escriure @google en el xat d'Allo, i posteriorment escriure en el xat en llenguatge natural. L'Assistent de Google utilitza sistemes de machine learning (aprenentatge automàtic) i d'intel·ligència artificial per aprendre l'escriptura de l'usuari i per millorar les seves respostes i suggeriments.
Entre les funcions que es poden dur a terme amb l'assistent està la de preguntar dubtes i obtenir respostes ràpides, com l'horari d'un partit de futbol. En altres ocasions, el programari de Google és capaç de realitzar suggeriments sobre plans en una ciutat o recomana restaurants de la zona.
Així mateix, l'eina explica també amb algunes funcions més elaborades. Per exemple, si l'usuari escriu en el xat d'Allo el missatge "Estic avorrit", l'Assistent de Google respondrà amb bromes i endevinalles amb emojis. En altres casos, pot utilitzar-se per establir recordatoris, pels quals s'envia una notificació o una alarma.
A més, l'Assistent de Google analitza les converses amb altres usuaris perquè sigui més ràpid i senzill respondre'ls, mostrant suggeriments de resposta predefinides quan la persona amb la qual es conversa formula una pregunta del tipus "Véns?". Aquesta funció encara no està incorporada en l'aplicació, encara que arribarà a Allo en les properes setmanes, segons Google.