En els últims dies, els grans gegants d’internet han protagonitzat un debat que ha fet bullir Twitter. El tema en qüestió no era el proper gran avenç sobre intel·ligència artificial ni la pugna sobre una patent de telefonia mòbil, sinó que tractava sobre l’emoticona de l’hamburguesa. No és broma. En la nova revisió dels emoji, l’alfabet iconogràfic que fem servir contínuament en les aplicacions de missatgeria instantània, s’hi han introduït noves imatges i nous dissenys d’algunes d’existents, com és el cas de l’hamburguesa.
Aquests dissenys, tot i que molt similars, varien en els sistemes operatius de cadascuna de les grans marques (Apple, Google i Microsoft), tal com es pot apreciar a continuació:
Un cop es van fer públiques les noves icones de l’hamburguesa, la xarxa va començar a debatre sobre l’ordre dels ingredients de cadascuna de les propostes.
Mentre que Apple fa una aproximació similar a algunes cadenes de menjar ràpid dels Estats Units, col·locant l’enciam a baix de tot per evitar que el pa s’estovi, l’aposta de Google ha estat durament criticada en col·locar el formatge sota l’hamburguesa, en contacte amb el pa.
Imagineu el punt d’indignació amb el que alguns usuaris han qualificat de blasfèmia culinària, que el mateix Sundar Pichai, CEO de Google, va piular que si la gent es posava d’acord en l’ordre correcte, Google deixaria tot el que estava fent per solucionar el problema.
Will drop everything else we are doing and address on Monday:) if folks can agree on the correct way to do this! https://t.co/dXRuZnX1Ag
— Sundar Pichai (@sundarpichai) 29 d’octubre de 2017
De moment, però, la icona de Google segueix intacta... fins que internet es posi d’acord.
Segons l’emojipedia –un web dedicat a explicar el significat de cadascuna de les emoticones–, la icona de l’hamburguesa es va incorporar a l’alfabet Unicode l’any 2010 i en els primers sets d’icones Emoji el 2015. En aquest enllaç, podeu veure’n la interpretació gràfica que en fan els diferents fabricants de software i hardware.