La tecnologia mòbil ha arribat també fins a la cuina del sector immobiliari. La startup Housfy ha llançat la primera aplicació de compravenda de pisos entre particulars que permet gestionar l'oferta i l'agenda de visites en temps real. Posa en contacte directe i immediat els tres costats de l'operació: propietari, comprador i assessors. Com si d'una Celestina immobiliària es tractés.
Més concretament, l'aplicació permet visualitzar els pisos disponibles a les diferents zones d'Espanya d'una forma molt intuïtiva i accedir als detalls. Gràcies a l'agenda de Housfy, un usuari que s'interessi per un immoble pot arribar a visitar-ho en l'hora següent sempre i quan el propietari estigui disponible. Alhora, aquest últim té accés al seu menú privat de gestió, amb informació sobre les visites, les valoracions del seu pis i la informació de context que li facilita la presa de decisions.
Un xat a tres
Bosch ha destacat que amb l'aplicació mòbil "la companyia dóna un salt i avança en la millora de l'experiència d'usuari que és un dels nostres objectius clau”. La startup es proposa eliminar la intermediació i les comissions en la indústria immobiliària i aportar transparència i facilitat d'ús de la mà d'experts i assessors legals i financers per obtenir les millors condicions en un procés fins ara opac per als interessats.
En aquest sentit, la propera actualització de l'app incorporarà també un xat a tres entre venedor, comprador i assessor, de manera que qualsevol dubte sobre l'habitatge, el procés de compravenda, la cerca de finançament, o la pròpia visita podrà ser resolta directament.
En un dia
Des que va iniciar operacions a l'abril de 2017, Housfy ha obtingut un creixement mensual del 200% en la captació d'immobles i ha aconseguit situar en 30 la mitjana de dies que un pis està en venda, arribant a tancar l'operació en un sol dia en fins a cinc ocasions. Implantant-se a Madrid i Barcelona, la companyia ha permès als seus clients un estalvi que ja supera els 400.000 euros en comissions d'agència.
El llançament de l'aplicació mòbil coincideix amb la primera campanya de Housfy als mitjans amb l'objectiu de millorar el posicionament de la marca al mercat i donar a conèixer el nou model de negoci amb què vol revolucionar la indústria immobiliària.