• Innovació
  • Com quedarien els mobles d'Ikea a casa meva?

Com quedarien els mobles d'Ikea a casa meva?

La multinacional sueca llança una app de realitat augmentada que permet visualitzar com queda el seu mobiliari a l'habitatge dels clients

Ikea Place estarà disponible a partir de l'octubre amb la nova actualització de l'iOS
Ikea Place estarà disponible a partir de l'octubre amb la nova actualització de l'iOS
Redacción VÍA Emprendida y agencias
Barcelona
07 de Setembre de 2017

El catàleg en paper d'Ikea d'aquest any anirà acompanyat d'una aplicació mòbil de realitat augmentada. La marca sueca de mobles llançarà a partir de l'octubre Ikea Place, una app que permetrà veure com queden els mobles a casa abans de comprar-los.

 

El catàleg d'Ikea és una de les publicacions més impreses mundialment, però molts cops és difícil veure si un moble del mostrari o dels expositors d'Ikea quedarà bé després al teu pis. Per evitar aquest problema i fer més fàcil la decisió de compra, la companyia s'ha aliat amb el gegant tecnològic Apple. Així, amb la tecnologia ARKit, disponible a la pròxima actualització de iOS a l'octubre, Ikea mostrarà als seus clients com quedaria al saló de casa seva el sofà que volen comprar.

Com funciona l'app? Els usuaris només han d'apuntar amb la càmera del mòbil a una zona de la seva llar i seleccionar el moble o la decoració que volen comprar. Automàticament, una versió en 3D de l'objecte apareixerà a la pantalla de l'smartphone. Serà possible desplaçar-lo, girar-lo i canviar-li el color.

 

De moment, l'aplicació només estarà disponible per a iPhone, però no es descarta que surti també per Android si té bona acollida al mercat. De cara al llançament, Ikea Place comptarà amb uns 2.000 productes del catàleg, tot i que la idea és ampliar l'oferta gradualment.

 

 

El nou catàleg d'Ikea arriba a les llars espanyoles

Ikea ha començat a distribuir ja gairebé 9,9 milions d'unitats del seu catàleg 2018 a les llars espanyoles. Cada any es publiquen 203 milions d'exemplars a tot el món, amb 72 versions diferents a 52 països i en 35 llengües.

El catàleg d'aquest any se centra en el saló de casa una zona que s'ha transformat en els darrers anys amb la disminució dels espais. "El nostre objectiu és fer salons accessibles des del punt de vista econòmic i també des del de la utilitat. Les cases són més petites i en aquesta part de l'habitatge ocorren diverses activitats al mateix temps", assenyala la multinacional en un comunicat. 

Ikea compta amb 16 botigues a tot el territori espanyol a més d'un punt d'entrega a Navarra, dos centres de distribució a Valls (Tarragona) i els centres comercials de Jerez de la Frontera i Valladolid.