Imagina, una experiència digital

A través de combinar la consultoria amb la formació, aquesta companyia vol contribuir al desenvolupament digital del teixit empresarial

Dani Casanovas, al centre, amb part de l'equip d'Imagina
Dani Casanovas, al centre, amb part de l'equip d'Imagina
Pau Garcia Fuster
12 de Novembre de 2016
"Quan tenia 15 anys tenia un web que enviava politons a mòbils, sol·licitant-los a través de SMS; i el meu pare m'havia d'acompanyar a cobrar els xecs de publicitat que ingressava". Dani Casanovas recorda així la seva primera incursió al món digital. Uns anys més tard, després d'estudiar enginyeria informàtica especialitzant-se en comunicació i de passar per dues agències, el 2015 va crear la seva pròpia empresa, Imagina.

Una companyia amb dues parts. La primera és l'agència Imagina Digital, que "és on fem consultoria amb clients de molts àmbits diferents". L'altra és Imagina Business School, "on fem d'escola de màrqueting digital i formem empreses, treballadors o directius".

Tot plegat ho fa un equip de 14 persones on Casanovas, amb poc més de 30 anys, és el d'edat més avançada. "Això vol dir que tots són molt joves i aporten la capacitat de mirar-se les coses des d'un altre punt de vista". Pel director general d'Imagina, l'equip és el resultat de trobar "gent de diferents àmbits del sector digital que ens hem unit".

Un servei integral
"Hi ha moltes consultories de màrqueting digital, però poques que tinguin una escola de màrqueting", matisa Casanovas quan se li pregunta com s'ho fan per destacar en un mercat amb tanta oferta. "Oferim un servei integral que permet a qualsevol empresa disposar d'un pla personalitzat alhora que pot formar els seus treballadors i directius", afegeix.

Sobre els serveis que desenvolupen a Imagina, contrasta que "abans fèiem webs i ara estratègies de màrqueting digital integrals 360º". Tenint en compte la mateixa evolució d'un àmbit tan nou com és el d'Internet, Casanovas té clar que la premissa bàsica passa per "intentar ajudar sempre les empreses a desenvolupar-se a escala digital".

"Abans tothom volia tenir web, però ara ja és un element més de comunicació. Ja no es tracta de tenir canals, sinó que cal una estratègia digital que integri tots els canals. Han d'estar alineats amb l'objectiu del negoci", insisteix el també secretari general de l'Aijec.

En el que fan més èmfasi dins l'estratègia digital, assegura, és a "intentar que englobi tota l'empresa. Que no només la persona que porta el màrqueting, sinó que tota la companyia s'enfoqui a l'àmbit digital". Vulguis o no, destaca, "les empreses s'han de transformar digitalment, no només obrir un perfil de Facebook".

En aquesta línia a Imagina treballen en diversos sectors com el turisme, per a institucions públiques que volen comunicar a la ciutadania tot el que fan o per a grans empreses "per a les que som el seu soci d'innovació".

Ara bé, si hi ha un àmbit que fa especial il·lusió a aquest foodie empedreït és el del sector de la restauració, on treballen amb diversos restaurants destacats de Barcelona com El Mama, el Boca Grande o el Puerto Chico.

La formació
"Les empreses cada cop van menys perdudes en aquest àmbit. Tothom en sap i domina més", reconeix Dani Casanovas. Ara bé, en un sector tan nou on no pots trobar professionals amb 25 anys d'experiència, la formació contínua pren especial rellevància. Espais de formació com l'escola d'Imagina aprofiten que "les universitats tenen uns programes més estàtics i podem ocupar aquest vessant. Oferim programes de 70 hores 100% pràctiques on toques les eines de primera mà".

Casanovas ressalta que aquesta formació es dirigeix tant a persones individuals com professionals, empreses, autònoms, pimes, emprenedors o treballadors d'empreses que volen progressar. "Hi ha un mercat també que és el de persones de 50 a 65 anys que volen entrar-hi per introduir-se al món digital". Perfils molt diferents però que tenen una cosa en comú: "volen ajudar-se de l'àmbit digital per progressar professionalment".