22
de Setembre
de
2015
La vinculació entre innovació i internacionalització és clara: el 62,1% de les empreses innovadores van exportar durant l'any 2014; per contra, entre les empreses que no innoven la xifra va caure dins el 24,9%. Així ho indiquen dades del darrer Baròmetre de la Innovació a Catalunya, un estudi pioner publicat per ACCIÓ, l'agència per la competitivitat de l'empresa del Departament d'Ocupació i Empresa de la Generalitat.
Prop de la meitat de les empreses que innoven (el 44,8%) exporten de manera regular. A més, aquestes empreses que exporten, un cop a l'exterior, també són innovadores en la seva majoria. El 84,2% ho fan.
El principal factor pel qual les empreses innoven a l'exterior és per la necessitat d'adaptar-se als nous mercats. Almenys, així és en un 53,6% dels casos. D'altres motivacions per innovar a l'exterior són els costos d'R D més competitius que les empreses troben a l'estranger (40,4%) o una millor disponibilitat de personal (33,7%).
Prop de la meitat de les empreses que innoven (el 44,8%) exporten de manera regular. A més, aquestes empreses que exporten, un cop a l'exterior, també són innovadores en la seva majoria. El 84,2% ho fan.
El principal factor pel qual les empreses innoven a l'exterior és per la necessitat d'adaptar-se als nous mercats. Almenys, així és en un 53,6% dels casos. D'altres motivacions per innovar a l'exterior són els costos d'R D més competitius que les empreses troben a l'estranger (40,4%) o una millor disponibilitat de personal (33,7%).