Instagram vesteix sabates Nike

Entre els milers d'instantànies sobre moda que es pengen cada dia a la xarxa (1.175 cada 24 hores), la marca nord-americana i el calçat són el més fotografiat

Nike i Adidas són dues de les cinc marques de roba més influents a Instagram
Nike i Adidas són dues de les cinc marques de roba més influents a Instagram
PJ Armengou Freixa
13 de Maig de 2016
Mascotes, pastissos i paisatges no són l'únic que els instagramers fotografien amb fal·lera. La roba també té un lloc privilegiat entre el més retratat a Instagram. I encara que Internet estigui en peu de guerra pel nou logotip de l'empresa, no sembla que això hagi de canviar. Només en els darrers quaranta dies, s'han publicat 50.557 fotografies relacionades amb el món de la moda. Una conversa amb un abast aproximat de 170,8 milions d'usuaris. Les principals marques del sector són conscients del gran potencial d'Instagram i ja fa anys que inverteixen part del seu pressupost de màrqueting en participar de la conversa i festejar les principals influencers. Però qui va guanyant la partida? I quines són les peces de roba que més valoren els usuaris? Analitzem totes les fotografies etiquetades amb els principals hashtags sobre moda des de l'abril per respondre-ho.

Les marques de roba esportiva marquen tendència
Nike i Adidas són dues de les cinc marques de roba més influents a Instagram en el darrer mes i escaig. Ocupen el primer i segon lloc en nombre de mencions: 1.134 i 932, respectivament. L'empresa nord-americana té la particularitat de ser la tercera marca més seguida del món, just per darrere del compte oficial d'Instagram i del National Geographic.

Nike témés de 46 milions de seguidors; l'equivalent al 98% de la població espanyola. L'alemanya Adidas, per la seva banda, supera per poc els 8,3 milions. Tot i tenir cinc vegades menys seguidors, Adidas és citada només 202 vegades menys que Nike. Ambdues marques lideren les mencions en fotografies de sabates i calçat esportiu.

Zara i les marques de luxe
Zara, l'estrella d'Amancio Ortega, Chanel i Gucci completen el top 5 de marques de roba més mencionades en el període analitzat. Zara, que té prop d'11 milions de seguidors a Instagram, obté 920 mencions. És la marca més etiquetada en fotografies de vestits de dona i d'home, de texans, de camises i de faldilles. Chanel, en canvi, tot i tenir un milió més de seguidors, apareix mencionada en només 654 ocasions; i predomina en la conversa sobre bosses. Gucci, amb 8,5 milions de seguidors, apareix en 413 fotografies on s'hi mostren, sobretot, bosses i sabates.



Sabates, sabates i més sabates
Més enllà de la moda de fotografiar-se els peus (l'anomenat selfeet o piestureo) està clar que Instagram té una fixació per les nostres extremitats inferiors. En la conversa sobre moda, 3 de les 10 peces de roba més comentades són pels peus. Les sabates són el més retratat, amb 6.178 instantànies. El calçat esportiu (2.599) o les sandàlies (1.248) també tenen una presència important. Són el cinquè i desè complement més fotografiat. Més enllà de les sabates, els vestits de dona (amb 5.787 mencions), les bosses (4.625) i els texans (2.894) són les peces de roba preferides dels instagramers. Ocupen el segon, tercer i quart lloc del rànquing per nombre de mencions a peces de roba.






Nota tècnica: per realitzar aquest article, s'ha observat la conversa generada a Instagram entorn una seixantena de peces de roba i hashtags característics de la conversa sobre moda. El període analitzat comprèn des del 31 de març fins al 12 de maig de 2016. Es detecten en total 50.557 fotografies