Cada dia rebem desenes d’impactes sobre les darreres novetats tecnològiques, el nou model de telèfon que ha sortit al mercat o aquella app que avui està rebaixada. A VIA Empresa hem fet la feina feixuga de destriar el gra de la palla per portar-vos ben mastegadet el més interessant –i curiós– d’aquests dies. Som-hi!
L’MIT permetrà que Internet controli un humà per Halloween
Des de sempre un servidor és molt més de Castanyada que de Halloween. Ara bé, aquest any, l’MIT m’ho està fent replantejar. L’Institut Tecnològic de Massachusetts ha posat en marxa un experiment social i d’interacció que permetrà que, durant unes hores, internautes de tot el món controlin una persona en temps real.
"Internautes de tot el món podran controlar una persona en temps real"
Els investigadors del laboratori han creat un programa anomenat BeeMe que permetrà als usuaris controlar, veure i sentir tot allò que envolta el personatge, com si fossin dins la seva ment.
L’experiment tindrà lloc a les 11 de la nit del dia 31 d’octubre hora americana. Així doncs, aquells que vulguin seguir-ho des d’aquí hauran d’aguantar desperts fins a les 4 de la matinada. Mitjançant el web del projecte (beeme.online), els participants podran proposar i votar aquelles accions que l’humà durà a terme. Per descomptat, aquelles ordres que impliquin una violació de la privacitat, o fer mal algú seran desestimades.
Sembla que la idea està inspirada en l’episodi de Black MirrorWhite Christmas, en el qual un gurú de les cites dóna instruccions per lligar a un home mitjançant un xip incrustat al seu cap. Per molt inversemblant que sembli la idea, les dades extretes de l’experiència serviran a l’MIT per determinar la viabilitat que un grup de persones siguin capaces de controlar un individu fent-li executar una sèrie d’ordres fluides i amb sentit.
Trick or treat? pic.twitter.com/1Dr2Z0JGis
— BeeMe (@beeme_mit) 15 d’octubre de 2018
El Vaticà publica una versió de Pokémon Go per “caçar” sants
L’èxit que va aconseguir Pokémon Go fa un parell d’anys va superar qualsevol expectativa. Joves –i no tan joves– de tot el món, sortien al carrer amb els seus mòbils per intentar caçar tots els Pokémon disponibles.
Ara, dos anys després, l’església catòlica acaba de presentar “Follow JC Go” –que es traduiria més o menys com “Segueix a Jesucrist Go”–, un joc gratuït disponible per iOS i Android en el qual els usuaris han d’intentar localitzar tots els sants i personatges bíblics possibles.
"El Jesucrist Go pretén ajudar l'església a arribar al públic de menys de 25 anys"
El joc, creat a Panamà per la Fundació Ramón Pané ha costat uns 500.000 dòlars i gairebé dos anys de desenvolupament i ara, un cop obert al públic, pretén ajudar l’església a arribar al públic de menys de 25 anys.
Snapchat presenta Snap Camera
Snapchat va ser un hype que va arribar al nostre país a la mateixa velocitat a la que ha desaparegut pràcticament del tot. El públic adolescent que va acollir amb els braços oberts la possibilitat de compartir històries i missatges que desapareixien amb el temps, la va abandonar per Instagram quan aquesta última va mimetitzar algunes de les característiques més populars de Snapchat.
No obstant això, tot i que la xarxa social de fotos de Facebook ja incorpora l’opció d’afegir “màscares” virtuals a les nostres cares, la qualitat d’aquests filtres segueix sent molt més alta a Snapchat, fet que fa que alguns usuaris encara la facin servir per fer-se fotos i vídeos que després penjaran a Instagram.
Ara, la companyia del fantasma groc acaba de presentar Snap Camera, una aplicació gratuïta per Mac i Windows que permet fer servir els més de 30.000 filtres des de l’ordinador. A més, i això és el més espectacular, aquests filtres no només es poden fer servir des de la pròpia aplicació sinó que es poden utilitzar des de Skype, Zoom, Youtube o Twitch. Una bona manera de felicitar Halloween als vostres amics, no us sembla?
Snap Camera es pot descarregar gratuïtament des del web de SnapChat.
Un quadre pintat amb intel·ligència artificial s’ha venut per 400.000 dòlars
La famosíssima casa de subhastes Christie’s de Nova York acaba de vendre una “obra d’art” peculiar. La pintura, titulada Edmond de Belamy, sembla en certa manera una obra a mig fer, però és resultat d’un algorisme d’aprenentatge automàtic que, des de 2014, ha analitzat i seleccionat pintures de Wiki Commons.
Ara, la comunitat artística i científica debaten sobre si l’operació –que puja 435.000 dòlars– té fonaments o es tracta només d’una campanya de màrqueting que ha sortit a la perfecció.