
05
de Gener
de
2016
Act.
05
de Gener
de
2016
Cada any al gener se celebra a Las Vegas el Consumer Electronic Show (CES), la fira de tecnologia i electrònica de consum més important, i segurament més veterana, del món. Tot i que la tecnologia ha evolucionat enormement ençà que l'any 1967 se'n va celebrar la primera edició a Nova York, els protagonistes de la fira segueixen sent els nous models de televisors, neveres i rentadores dels principals fabricants del món.
El problema és que si sovint ja ens costa pensar en com es pot innovar un televisor –sembla que les Smart TVs que havien de canviar la manera en com ens relacionem amb l'entreteniment han estat un autèntic bluf–, quina alta tecnologia ens podem imaginar aplicada a una rentadora?
Doncs bé, aquest any Samsung presentarà al CES un nou frigorífic connectat que ben bé sembla sortit d'una pel·lícula de ciència ficció. El primer que crida l'atenció només mirar-lo és una imponent pantalla de 21,5 polzades i 1080p de definició situada a la porta dreta. Fent servir aquesta gran pantalla, els diferents membres de la família poden navegar per pàgines web, visualitzar receptes i deixar-s'hi notes escrites.
Una nevera o més?
Per si això no fos suficient, l'interior de la nevera compta amb diferents càmeres que permeten veure en temps real i mitjançant una app mòbil com se'ns fan malbé els aliments si ja tenim aquell producte que dubtem en comprar quan ja som al supermercat.
Encara n'hi ha més: Si fem la llista d'anar a comprar des del mateix electrodomèstic –o des de la seva aplicació–, l'aparell ens notificarà quan se'ns està acabant algun aliment o quan hi ha una oferta que ens pugui interessar en algun supermercat.
I si sou dels que els agrada escoltar música mentre cuineu, la nevera també compta amb dos altaveus instal·lats a les portes, de tal manera que pugueu escoltar la vostra emissora de música preferida a tot volum.

De moment, Samsung encara no ha parlat del seu preu ni de quan preveu presentar el producte a Europa o els Estats Units –d'entrada només es vendrà a Corea–.
L'èxit d'aquest tipus d'aparells és complicat, ja que més enllà de semblar atractius a primer cop d'ull, requereixen un canvi d'hàbits important per part dels seus usuaris i una col·laboració activa per part d'empreses i supermercats per tal que els sistemes de comparativa de preus i llista de la compra online siguin realment útils.
El problema és que si sovint ja ens costa pensar en com es pot innovar un televisor –sembla que les Smart TVs que havien de canviar la manera en com ens relacionem amb l'entreteniment han estat un autèntic bluf–, quina alta tecnologia ens podem imaginar aplicada a una rentadora?
Doncs bé, aquest any Samsung presentarà al CES un nou frigorífic connectat que ben bé sembla sortit d'una pel·lícula de ciència ficció. El primer que crida l'atenció només mirar-lo és una imponent pantalla de 21,5 polzades i 1080p de definició situada a la porta dreta. Fent servir aquesta gran pantalla, els diferents membres de la família poden navegar per pàgines web, visualitzar receptes i deixar-s'hi notes escrites.
Una nevera o més?
Per si això no fos suficient, l'interior de la nevera compta amb diferents càmeres que permeten veure en temps real i mitjançant una app mòbil com se'ns fan malbé els aliments si ja tenim aquell producte que dubtem en comprar quan ja som al supermercat.
Encara n'hi ha més: Si fem la llista d'anar a comprar des del mateix electrodomèstic –o des de la seva aplicació–, l'aparell ens notificarà quan se'ns està acabant algun aliment o quan hi ha una oferta que ens pugui interessar en algun supermercat.
I si sou dels que els agrada escoltar música mentre cuineu, la nevera també compta amb dos altaveus instal·lats a les portes, de tal manera que pugueu escoltar la vostra emissora de música preferida a tot volum.

De moment, Samsung encara no ha parlat del seu preu ni de quan preveu presentar el producte a Europa o els Estats Units –d'entrada només es vendrà a Corea–.
L'èxit d'aquest tipus d'aparells és complicat, ja que més enllà de semblar atractius a primer cop d'ull, requereixen un canvi d'hàbits important per part dels seus usuaris i una col·laboració activa per part d'empreses i supermercats per tal que els sistemes de comparativa de preus i llista de la compra online siguin realment útils.