Lateuaterra, ‘crowdfunding’ per a projectes ecològics

La plataforma recapta més de 14.000 euros en tres mesos amb tres iniciatives mediambientals

L'equip de Lateuaterra, plataforma impulsada per Grupo R Comunicación | Cedida L'equip de Lateuaterra, plataforma impulsada per Grupo R Comunicación | Cedida

L’agència Grupo R Comunicación ha creat Lateuraterra.com, la primera plataforma de crowdfunding d’Espanya especialitzada en iniciatives mediambientals. L’objectiu d’aquesta forma d’economia col·laborativa és interconnectar les idees sostenibles i ajudar-los a aconseguir finançament a través de mircroaportacions.

En els seus tres mesos, Lateuaterra ha llançat ja tres projectes que han recaptat més de 14.000 euros en iniciatives de protecció de la ramaderia autòctona, neteja de platges i foment del reciclatge i la reforestació, segons informen en un comunicat.

Lateuaterra sorgeix com un canal que permet canalitzar totes les propostes ecològiques per un desenvolupament més sostenible del planeta i superar les barreres econòmiques per impulsar-los. D’aquesta manera, a través del portal, es dóna visibilitat als projectes, innovadors i mediambientals sostenibles, i s’aconsegueix el finançament necessari d’altres persones, empreses o institucions per posar en marxa la iniciativa.

L’objectiu de Lateuaterra és llançar un mínim de 12 projectes al llarg del 2018 i a partir d’aquí créixer progressivament amb promotors que siguin capaços d’executar les seves iniciatives amb garanties. La plataforma de crowdfunding es basa en el sistema de recompenses i donacions, de manera que, a canvi de la donació, el mecenes rep la recompensa que el promotor hagi establert.

Projectes mediambientals i valencians

Una de les iniciatives que ha llançat Lateuaterra és Esquellana, un projecte que busca recuperar la producció de llana valenciana mitjançant la protecció d’una raça autòctona, la guirra, de la qual només queden uns 5.000 exemplars. La suma de les aportacions de 265 persones ha fet possible que els promotors del projecte aconsegueixin 12.650 euros.

D’altra banda, BIOagradables, el col·lectiu que es dedica a la neteja de les platges del País Valencià, ha promogut la campanya PlasticFriendly, amb la qual ha recaptat 1.600 euros destinats a crear una planta de reciclatge portàtil. Així mateix, l’ONG Carbon Proof acaba de llançar la iniciativa Arbres contra el canvi climàtic amb la qual vol reforestar dues hectàrees del Parc Natural de les Gorges del Cabriol, a la Plana d'Utiel-Requena, a través de les aportacions de ciutadans.

Més informació
Com tenir èxit en una campanya de 'crowdfunding'?
Quan el 'crowdfunding' és més que finançament
TinFunding, l'evolució del 'crowdfunding' per a estudiants
Avui et destaquem
El més llegit