La impressió 3D ha aconseguit en 2015 una gran notorietat: no hi ha hagut setmana en què no aparegués una notícia relacionada amb aquesta tecnologia. Si ben no s'ha donat la generalització que molts esperaven, aquesta tecnologia és cada vegada més coneguda entre el públic general i està més estesa a escala professional i camps com la medicina o l'arquitectura han experimentat grans avanços amb el seu ús.
Per aquest 2016, els experts vaticinen un seguiment d'aquesta línia ascendent. Segons dades de la consultora Gartner, en 2016 les vendes mundials d'impressores 3D es duplicaren respecte a 2015, aconseguint la xifra de 496.475 unitats venudes. Aquesta tendència es mantindrà fins a l'any 2019 en què s'aconseguiran 5,6 milions d'unitats venudes.
De les tecnologies que conformen el mercat de la impressió 3D seran les impressores d'extrusió les que lideraran novament el mercat, sobretot gràcies a la gran quantitat de models de sobretaula existents actualment, sent les Universitats i les escoles les principals consumidores d'aquests equips. "Cada vegada més usuaris que no estan relacionats amb aquest món coneixen el que s'està fent, saben perfectament què és una impressora 3D o coneixen a algú que ja disposa d'una. I és que el fet que segueixi baixant el cost d'aquestes, que la tecnologia cada vegada sigui més ràpida i de més qualitat, que els escàners comencin a suplir la falta de coneixements en programes de disseny o que pàgines com Thingiverse tinguin ja 200 milions de descàrregues són senyals inequívocs de la seva imminent implantació", assegura Marc Torras, director general de EntresD, empresa pionera a Espanya en la impressió 3D de sobretaula.
Un altre dels punts a destacar en aquest sentit és la introducció de grans companyies tradicionals com HP, Ricoh o Cànon en aquest sector.
En l'informe de Gartner sobre el comportament de la impressió 3D al mercat, s'aprecien canvis respecte a les xifres de 2015 en tres àmbits principalment: la impressió 3D personal, la impressió 3D professional i la medicina. Les aplicacions mèdiques se situen en el bec de la corba d'expectatives per 2016. La impressió 3D professional es manté en ascens, però no la impressió 3D domèstica que no ha aconseguit l'evolució esperada pels professionals.
"En l'àmbit domèstic és poc probable que arribi la tan anunciada generalització de l'adopció de la impressió 3D. Hi ha algunes noves tecnologies que prometen, però de moment estan totes en fase de laboratori, o els preus són massa elevats per a un usuari domèstic. Així que, de moment, no veiem la gran revolució domèstica de la impressió 3D a l'abast. No fins que hi hagi avanços tecnològics que permetin impressió 3D multi material a un cost assequible", remarca el director general de entresD.
Impressores 3D de sobretaula professionals
Les impressores 3D de sobretaula professionals serà un dels àmbits en els quals s'espera un major creixement en aquest any. Aquests equips permeten als departaments de disseny provar les seves creacions per un cost mínim pel qual s'estan incorporant cada vegada més en aquests departaments com va succeir al seu moment amb el rendering. "Molts dissenyadors industrials, sobretot als Estats Units, on van sempre un pas per davant, imprimeixen la peça o parts de la peça durant el procés de disseny. Això els permet, per un cost molt baix, anar aplicant millores a la peça a mesura que van dissenyant, i obtenir un millor producte final", explica Marc Torras, director general de entresD.
Les empreses especialitzades que ofereixen serveis d'impressió 3D i digitalització per al públic general estan contribuint també a l'expansió d'aquesta tecnologia.
Per aquest 2016, els experts vaticinen un seguiment d'aquesta línia ascendent. Segons dades de la consultora Gartner, en 2016 les vendes mundials d'impressores 3D es duplicaren respecte a 2015, aconseguint la xifra de 496.475 unitats venudes. Aquesta tendència es mantindrà fins a l'any 2019 en què s'aconseguiran 5,6 milions d'unitats venudes.
De les tecnologies que conformen el mercat de la impressió 3D seran les impressores d'extrusió les que lideraran novament el mercat, sobretot gràcies a la gran quantitat de models de sobretaula existents actualment, sent les Universitats i les escoles les principals consumidores d'aquests equips. "Cada vegada més usuaris que no estan relacionats amb aquest món coneixen el que s'està fent, saben perfectament què és una impressora 3D o coneixen a algú que ja disposa d'una. I és que el fet que segueixi baixant el cost d'aquestes, que la tecnologia cada vegada sigui més ràpida i de més qualitat, que els escàners comencin a suplir la falta de coneixements en programes de disseny o que pàgines com Thingiverse tinguin ja 200 milions de descàrregues són senyals inequívocs de la seva imminent implantació", assegura Marc Torras, director general de EntresD, empresa pionera a Espanya en la impressió 3D de sobretaula.
Un altre dels punts a destacar en aquest sentit és la introducció de grans companyies tradicionals com HP, Ricoh o Cànon en aquest sector.
En l'informe de Gartner sobre el comportament de la impressió 3D al mercat, s'aprecien canvis respecte a les xifres de 2015 en tres àmbits principalment: la impressió 3D personal, la impressió 3D professional i la medicina. Les aplicacions mèdiques se situen en el bec de la corba d'expectatives per 2016. La impressió 3D professional es manté en ascens, però no la impressió 3D domèstica que no ha aconseguit l'evolució esperada pels professionals.
"En l'àmbit domèstic és poc probable que arribi la tan anunciada generalització de l'adopció de la impressió 3D. Hi ha algunes noves tecnologies que prometen, però de moment estan totes en fase de laboratori, o els preus són massa elevats per a un usuari domèstic. Així que, de moment, no veiem la gran revolució domèstica de la impressió 3D a l'abast. No fins que hi hagi avanços tecnològics que permetin impressió 3D multi material a un cost assequible", remarca el director general de entresD.
Impressores 3D de sobretaula professionals
Les impressores 3D de sobretaula professionals serà un dels àmbits en els quals s'espera un major creixement en aquest any. Aquests equips permeten als departaments de disseny provar les seves creacions per un cost mínim pel qual s'estan incorporant cada vegada més en aquests departaments com va succeir al seu moment amb el rendering. "Molts dissenyadors industrials, sobretot als Estats Units, on van sempre un pas per davant, imprimeixen la peça o parts de la peça durant el procés de disseny. Això els permet, per un cost molt baix, anar aplicant millores a la peça a mesura que van dissenyant, i obtenir un millor producte final", explica Marc Torras, director general de entresD.
Les empreses especialitzades que ofereixen serveis d'impressió 3D i digitalització per al públic general estan contribuint també a l'expansió d'aquesta tecnologia.
Subscriu-te de franc a VIA Empresa i rebràs al teu correu les nostres millors històries, reportatges i entrevistes, a més d’altres avantatges exclusius per a subscriptors.
Abans d'enviar-nos les teves dades llegeix la següent informació INFORMACIÓ BÀSICA SOBRE PROTECCIÓ DE DADES Responsable del tractament: TOTMEDIA COMUNICACIÓ, S.L. Finalitat del tractament: Atendre les sol·licituds d'informació que els usuaris d'aquest formulari ens enviïn. Legitimació: Consentiment de l'interessat en enviar-nos el formulari amb les seves dades. Destinataris: El personal, la direcció de l'empesa i els prestadors de serveis necessaris per complir amb les nostres obligacions. No cedirem les seves dades a tercers. Drets que l'assisteixen: Té dret a accedir, rectificar i/o suprimir les seves dades, així com altres drets, com s'explica detalladament a la política de privacitat, dirigint-se a privacitat@totmedia.cat. Informació addicional: Per a més informació consultin la política de privacitat.