LinkedIn canvia de cara

La xarxa social professional renova completament la seva imatge i aposta per una usabilitat a l'estil Facebook

LinkedIn renova completament la seva imatge
LinkedIn renova completament la seva imatge
Quico Domingo
20 de Gener de 2017
Act. 20 de Gener de 2017
LinkedIn és la xarxa social professional més popular del món però el seu disseny –fins aquest dijous– recordava més al d'una pàgina web del segle passat que a una aplicació actual.

D'ençà del seu llançament l'any 2003 la seva imatge s'havia renovat molt poc, només basada en petits detalls i ajustos. Ni la seva adquisició per part de Microsoft per més de 26.000 milions de dòlars van servir per donar-li un aire més modern.

Aquest divendres a LinkedIn estan d'enhorabona. La popular xarxa ha estrenat un nou disseny molt més fresc, intuïtiu i actual i que, perquè no dir-ho, recorda força a Facebook. Aquesta nova aparença se centra a intentar aconseguir una navegació més fluida per als seus usuaris, distribuint el contingut en les seccions d'inici, missatgeria, feines, notificacions, jo –el nostre perfil personal–, la meva xarxa i cerca.

La pàgina principal és força semblant a Facebook, presentant un llistat d'històries rellevants seleccionades per una sèrie d'algorismes i curadors de contingut humans que, en teoria, són rellevants per nosaltres. En el cas que algun d'aquests continguts no ens interessi podem, com ja passa amb Facebook, ocultar-los per tal que l'algorisme vagi aprenent dels nostres gustos.



Però sens dubte, allò que cridarà més l'atenció dels usuaris de la xarxa és el sistema de missatgeria. Fins ara, els missatges s'enviaven en una interfície tradicional dedicada a aquesta tasca. Amb la nova versió, la missatgeria s'ha convertit en un xat present a tota l'aplicació, al mateix estil que el xat de Facebook.

A més, LinkedIn també ha millorat notablement el seu motor de cerca. Ara n'hi ha prou amb escriure alguns caràcters al cercador per obtenir resultats d'empreses, persones, feines o continguts. I curiosament, el cercador és prou intel·ligent per, si estem buscant informació d'una empresa i entre els nostres contactes hi ha algú que hi treballa, proposar-nos d'obrir un xat amb aquesta persona.