
La startup catalana Lizcore espera fer un salt al pròxim Mobile World Congress (MWC) de Barcelona. Aquesta empresa ofereix solucions tecnològiques centrades en la digitalització de rocòdroms i ha desenvolupat un ecosistema tecnològic que cobreix tres grans necessitats del sector: seguretat avançada, gestió eficient i gamificació de l'experiència de l'usuari. Sota aquestes premisses, la startup preveu presentar tres novetats basades en IA al MWC 2025.
La primera d'elles és un innovador sistema de seguretat per a autobelays que utilitza intel·ligència artificial i visió per càmeres per prevenir accidents en rocòdroms, anomenat Safety Gate. Les proves pilot començaran a finals de febrer i 2025 a dos rocòdroms europeus, amb el llançament comercial previst per al tercer trimestre de l'any. La segona novetat és una nova app, que presentarà la gamificació integrada, el seguiment de progrés detallat i la possibilitat de connectar amb altres escaladors.
Finalment, també es presentarà el Lizcore SaaS CRM per a rocòdroms. Es tracta del primer programari de gestió de rocòdroms dissenyat específicament per cobrir les necessitats del sector. La seva interfície intuïtiva i les potents eines d'anàlisi de dades permeten als mànagers optimitzar l'operació de les instal·lacions, millorar l'experiència de l'usuari i augmentar la retenció de clients.
L'objectiu: liderar Europa i arribar als Estats Units
Després de tancar una ronda pre-seed de 630.000 euros (400.000 euros de finançament, més 30.000 euros de PADIH i 200.000 euros d'ENISA), Lizcore busca consolidar-ne el creixement i expandir les operacions a escala internacional, amb l'objectiu de liderar el mercat europeu de solucions digitals per a l'escalada.
“La nostra visió és consolidar-nos com el referent tecnològic a l'escalada indoor en l'àmbit europeu i fer el salt als Estats Units el 2026”, afirma Edgar Casanovas, CEO de Lizcore, que afegeix que “l'interès dels inversors confirma que el sector està preparat per a una transformació digital profunda”.