El doble check del Whatsapp –o de Telegram– és una de les característiques més utilitzades, encara que de manera inconscient, de l’aplicació de missatgeria. El fet de tenir constància que un missatge que hem enviat ha estat rebut i llegit, ens proporciona tranquil·litat i confirmació.
Però si aquesta funcionalitat existeix en les apps de missatgeria instantània, no seria fantàstic que també existís al correu electrònic tradicional? Quants cops hem enviat un correu amb una convocatòria de reunió, un requeriment per un projecte o simplement una confirmació, del qual no n’hem tingut resposta i, per tant, no hem estat segurs que hagi estat llegit pel seu destinatari? MailTag és una extensió per Google Chrome i Firefox que ens proporciona un justificant de recepció per als nostres correus i una bateria d’estadístiques interessantíssimes.
A més de la confirmació de lectura, MailTag també ens informa del temps que un usuari ha dedicat a llegir el nostre missatge i els cops que ha tornat a obrir-lo. Aquestes dues dades ens proporcionen la suficient informació per determinar si un usuari ha parat o no atenció a allò que li dèiem.
Des del panell de MailTag, també podrem accedir a una sèrie d’estadístiques genèriques sobre els nostres correus, com ara el número de missatges que hem enviat en un dia o període concrets, i la ratio d’obertura –el percentatge de missatges oberts pel seu destinatari–.
En la seva versió gratuïta, l’aplicació insereix una petita marca al peu dels correus, com si fos una signatura. Si volem que els nostres destinataris no sàpiguen que estem fent servir MailTag, podem adquirir un pla professional per 3,99 dòlars al mes o recordar-nos d’esborrar la signatura manualment en cada correu que enviem.