• Innovació
  • Mango llança una Siri que et tria el modelet

Mango llança una Siri que et tria el modelet

Faishon Assistant permet cercar la peça desitjada a través de fotos o preguntes tipus test

Faishon Assistant s'incorporarà a l'app de Mango i permetrà cercar peces de roba amb fotografies
Faishon Assistant s'incorporarà a l'app de Mango i permetrà cercar peces de roba amb fotografies
Redacción VÍA Emprendida
Barcelona
07 de Febrer de 2019

L'Alicia Silverstone va obrir el camí. L'any 1995, presumia de tenir el primer armari intel·ligent a la pel·lícula Clueless, qüestionablement traduïda al castellà com Fuera de Onda. El seu personatge, una noia rica establerta a Beverly Hills, disposava d'un guarda-roba que cercava i combinava tot sol les diferents peces de vestir. Ara, 23 anys després, sembla que podem estar més a prop d'aquest giny gràcies al llançament de Faishon Assistant de Mango, una espècie de Siri per triar modelet.

 

El primer armari intel·ligent a Clueless

 

Segons informa la companyia en un comunicat, si bé encara la intel·ligència artificial no ens dirà com vestir-nos, gràcies a aquesta nova funcionalitat ens serà molt més fàcil localitzar el que volem al catàleg de la companyia. Bàsicament, Faishon Assistant, que s'incorporarà les apps de Mango per a Android i iOS, permetrà trobar peces de roba semblants entre si per mitjà de fotografies o preguntes curtes.

Però quin tipus de fotos seran necessàries? Doncs podrem fer servir des de les que l'usuari té desades al seu dispositiu fins a les que localitzi a pàgines web, revistes i perfils d'influencers. A partir d'aquestes, Faishon Assistant buscarà la mateixa peça o una similar al seu catàleg, gràcies a la tecnologia de reconeixement d'imatge, una tecnologia similar a la cerca d'imatge de Google.

Una altra opció és la cerca per text. En aquest cas, Faishon Assistant farà diverses preguntes tipus test als usuaris per arribar al producte desitjat.

Una aposta decidida per la transformació digital

La transformació digital és una de les principals línies estratègiques de Mango. El novembre de 2018 van anunciar l'obertura d'un nou centre d'innovació digital al 22@ on desenvolupar projectes omnicanal i accelerar el seu negoci en línia per tal que generi el 20% del total de la facturació el 2019.

Amb aquesta voluntat tenen la intenció de contractar un centenar d'enginyers desenvolupadors, experts en màrqueting digital de performance (SEM), product owners, UX, UI, QA, agile coaches i scrum masters. De fet, a finals de gener van anunciar la incorporació de Josep Barberà com a nou director financer, que té més de 10 anys en l'àmbit d'internet de Barberà.