Marina de Empresas, polo d'emprenedoria i innovació impulsat per Juan Roig ubicat a la Marina de València, ha creat en col·laboració amb Google Cloud un espai d'innovació en l'ús de la dada, una iniciativa que aspira a convertir la ciutat de València com a referent internacional. L'objectiu d'aquest nou hub, en el qual participen les tres iniciatives de Marina de Empresas (EDEM, Llançadora i Angels), és el de donar solució a reptes tecnològics reals a l'àrea de la dada que presentin grans empreses, a més de poder generar i compartir coneixement fent divulgació científica de les innovacions desenvolupades.
Com a inici d'aquesta col·laboració entre Marina de Empresas amb Google Cloud, s'ha organitzat un dataton en el qual es formaran equips multidisciplinaris que, durant un cap de setmana, treballaran per proposar una solució, que es presentarà davant un jurat format per responsables de Google, de la empresa retadora i experts tecnològics.
Els equips guanyadors tindran l'opció de construir la seva solució acompanyats de professionals experts durant els següents mesos. Després d'aquest període, se'ls presentarà la solució funcional (MVP) i es decidirà un guanyador, el desenvolupament del qual es podrà ja implantar en empresa la retadora. A més, es farà divulgació del resultat a través d'articles científics.
Per la seva banda, Google Cloud aportarà en tot aquest procés recolzament i acompanyament de professionals, accés a la seva tecnologia Cloud i formació. El primer repte serà llançat per Mercadona.