Si sou dels que els agrada fer-se selfies o sortir a totes les fotos, us agradarà la nova pensada de Mastercad. Segons assegura Ajay Bhalla, el cap de seguretat de la companyia, el típic número secret de 4 xifres no és prou segur. La gent tendeix a oblidar-lo, apuntar-lo en algun lloc o fer-ne servir algun realment fàcil de deduir.
Per això han començat a provar un sistema que permetria pagar amb l'empremta dactilar o una imatge de la cara del titular de la targeta. El procés sembla realment senzill.
En realitzar una compra en qualsevol e-commerce d'Internet i seleccionar Mastercard com a mitjà de pagament, la web ens demanaria que verifiquéssim la nostra identitat fent servir una aplicació instal·lada al telèfon mòbil. En el cas d'iPhone, l'aplicació permetria identificar-se fent servir el sistema Touch-ID de reconeixement d'empremta o fent servir la nostra cara.
Alguns terminals de Samsung ja van incorporar en el passat sistemes de reconeixement biomètric basats en la detecció del rostre. En aquest cas però, van resultar ser ben poc fiables doncs es va demostrar que n'hi havia prou amb col·locar una fotografia de l'individu davant del telèfon per tal d'evitar el reconeixement.
La solució de Mastercard per evitar-ho és tan simple com brillant: un cop l'usuari està enfocant la càmera a la seva cara i el sistema l'ha reconegut, l'aplicació li demana que parpellegi. Llestos, amb això demostrem que no som una simple fotografia.
És obvi que l'estratègia de l'emissor de targetes de crèdit pretén connectar amb un públic jove, aficionat als selfies. Tot i això, el fet que una gran multinacional aposti per sistemes de reconeixement i identificació biomètrica podria ser un primer pas per a la popularització d'aquests mecanismes.
Per això han començat a provar un sistema que permetria pagar amb l'empremta dactilar o una imatge de la cara del titular de la targeta. El procés sembla realment senzill.
En realitzar una compra en qualsevol e-commerce d'Internet i seleccionar Mastercard com a mitjà de pagament, la web ens demanaria que verifiquéssim la nostra identitat fent servir una aplicació instal·lada al telèfon mòbil. En el cas d'iPhone, l'aplicació permetria identificar-se fent servir el sistema Touch-ID de reconeixement d'empremta o fent servir la nostra cara.
Alguns terminals de Samsung ja van incorporar en el passat sistemes de reconeixement biomètric basats en la detecció del rostre. En aquest cas però, van resultar ser ben poc fiables doncs es va demostrar que n'hi havia prou amb col·locar una fotografia de l'individu davant del telèfon per tal d'evitar el reconeixement.
La solució de Mastercard per evitar-ho és tan simple com brillant: un cop l'usuari està enfocant la càmera a la seva cara i el sistema l'ha reconegut, l'aplicació li demana que parpellegi. Llestos, amb això demostrem que no som una simple fotografia.
És obvi que l'estratègia de l'emissor de targetes de crèdit pretén connectar amb un públic jove, aficionat als selfies. Tot i això, el fet que una gran multinacional aposti per sistemes de reconeixement i identificació biomètrica podria ser un primer pas per a la popularització d'aquests mecanismes.
Subscriu-te de franc a VIA Empresa i rebràs al teu correu les nostres millors històries, reportatges i entrevistes, a més d’altres avantatges exclusius per a subscriptors.
Abans d'enviar-nos les teves dades llegeix la següent informació INFORMACIÓ BÀSICA SOBRE PROTECCIÓ DE DADES Responsable del tractament: TOTMEDIA COMUNICACIÓ, S.L. Finalitat del tractament: Atendre les sol·licituds d'informació que els usuaris d'aquest formulari ens enviïn. Legitimació: Consentiment de l'interessat en enviar-nos el formulari amb les seves dades. Destinataris: El personal, la direcció de l'empesa i els prestadors de serveis necessaris per complir amb les nostres obligacions. No cedirem les seves dades a tercers. Drets que l'assisteixen: Té dret a accedir, rectificar i/o suprimir les seves dades, així com altres drets, com s'explica detalladament a la política de privacitat, dirigint-se a privacitat@totmedia.cat. Informació addicional: Per a més informació consultin la política de privacitat.