La segona jornada del Mobile World Congress ha posat a prova la xarxa 5G per llançar els jocs en línia i fer possible competicions a temps real, sense latència ni retards, amb una interacció autèntica tant per als participants com per als espectadors. Telefónica i Mediapro s'han aliat amb el Mobile World Capital per presentar la jornada demostrativa 5G Gaming i ensenyar les possibilitats que a dia d'avui es poden dur a terme en el sector del vídeojoc, però que també tenen aplicacions en el sector de la salut o l'educatiu.
Per fer-ho, un equip de deu jugadors han mostrat com es pot competir en línia des de Barcelona, Madrid i Lleida, a temps real. Aquestes deu persones, dividides en dos equips, s'han vist les cares en la 5G Wild Rift CUP del joc League of Legends. "El 5G complementa el que els gamers necessiten, descarregar jocs a gran velocitat, amb molt ample de banda, i amb una baixa latència", assenyala Mercedes Fernández, responsable d'Innovació de Telefónica Espanya. L'objectiu, assegura, es arribar aviat a un PING d'un mil·lisegon.
El 5G també permet que altres sectors facin una passa endavant, com el de l'educació o la salut. Així, els estudiants poden incorporar tecnologies immersives i amb realitat virtual a les seves rutines, compaginant-les, a la vegada amb la presencialitat. "En el sector de la salut estem treballant amb pacients d'esclerosi múltiple que han d'anar a rehabilitació cada dia, i així poden evitar els desplaçaments i augmenta la seva adherència als tractaments", afegeix Fernández.