Fer-te un selfie, detectar el teu estat d’ànim a partir de la foto i recomanar-te músicapersonalitzada. Aquesta és la nova funcionalitat de MusicList que ha presentat durant el 4YFN. Però la idea va molt més enllà: si et fas una foto amb la Shakira i la puges a la plataforma, et recomanarà cançons de l'artista.
D’aquesta manera, la startup identifica necessitats concretes de l’usuari a través de la imatge, entenent el context i, a partir d’aquí, ofereix una llista de reproducció personalitzada. I és que MusicList utilitza la tecnologia de machine learning i la intel·ligència artificial per identificar en el mateix moment quines emocions i sentiments tenen els seus usuaris i quina música seria la millor perquè escoltessin.
Una tecnologia que han volgut donar a conèixer en el 4YFN: “L’esdeveniment ens ofereix una oportunitat única per poder presentar una nova funcionalitat sense precedents, que facilitarà l’accés a la música a través d’una imatge”, assenyala el CEO i cofundador de la startup, Jordi Pallarés.
MusicList és una plataforma cross-device que permet escoltar música de forma gratuïta, legal i sense interrupcions publicitàries des de qualsevol part del món. La startup, nascuda el 2017, va començar amb una inversió inicial de 3.100 euros i poc després va tancar la primera ronda de finançament de 135.000 euros, liderada pel fons Venturcap, gestionat per GCV Gaesco i Anomaly Ventures. Ara, l’empresa emergent ultima els detalls per tancar la segona i seguir creixent més enllà dels 190 països on és pressent i els 2 milions d’usuaris assolits en només un any.