Quan la tecnologia s'implementa a les nostres vides, la hibridació és inevitable. Aquest és el cas del negoci de Mybarrio que va fundar Hortense Giraud. La startup incubada a Barcelona Activa incorpora diverses experiències físiques i online en el seu negoci. Pot semblar complicat o confús, però res més lluny de la realitat. L'empresa té un objectiu clar "ser una experiència de disseny" i per aconseguir-ho ha anat afegint diverses activitats en el seu negoci.
Hortense Giraud és una enamorada de la vida a les ciutats. Pels seus estudis en economia i gestió empresarial en disseny i moda i per la seva vida personal ha residit a moltes de les grans ciutats del món. Les peculiaritats i els estils que cada ciutat la van encisar tant que ara els vol reivindicar per reprendre allò local per generar un canvi global.
Si bé Giraud sempre va tenir clar que volia que la seva empresa tingues un vessant de venda online en els seus inicis comencen amb la venda física. Per estudiar si el projecte que tenia en ment tindria sortida va organitzar diverses fires on els dissenyadors exposaven la seva obra en paradetes. És a dir, va barrejar el format pop up amb esdeveniments estil mercat que incloïen xerrades i tallers. Finalment, va obrir la seva web on exposa l'obra de diversos dissenyadors locals i que en aquests temps de pandèmia ha cobrat especial rellevància.
La diversitat al costat de casa
Abraça les tendències del slow fashion, que ens allunyen de l'híper-consumisme i el fast fashion és un dels fonaments de la startup. Aquesta tendència ens porta no només a consumir menys, sinó de quilòmetre zero i generant menys residus. En el fons implica tornar als artesans locals.
"El nou luxe és aquell on la peça que compres és única i està feta a mà per una persona en el seu taller de Barcelona"
La seva proposta és deixar enrere les nombroses temporades per any que ens ofereixen les grans marques i valorar el treball únic i durador. Giraud ho presenta com: "el nou luxe, aquell on la peça que compres és única i està feta a mà per una persona en el seu teu taller de Barcelona". El luxe que proposa Mybarrio implica que tant la web com els esdeveniments que organitza l'empresa obren la porta a un consum més responsable.
"La gent recorda qui ha estat al seu costat durant el confinament. M'he sentit més propera de la comunitat que s'ha creat al voltant d'aquest projecte"
Futur en comunitat
Giraud ofereix un servei molt complet per dissenyadors i artistes de qui acaba cobrant una comissió. A més, també ha desenvolupat el concepte "negoci-comunitat", ja que a través de les xarxes socials no ha parat de generar contingut per estar més prop de la seva clientela i interactuar-hi constantment. Tot plegat s'ha intensificat durant el confinament, la fundadora senyala: "La gent recorda qui ha estat al seu costat durant el confinament. M'he sentit més propera de la comunitat que s'ha creat al voltant d'aquest projecte". De manera que el coronavirus no ha frenat el projecte de Giraud.
L'escalf de la comunitat que s'ha generat a través de Mybarrio és una de les coses que la fundadora té clar que mantindrà i promourà en el futur. Altres aspectes de la seva activitat són més incerts. Malgrat tot, Giraud té clar que no es vol precipitar en obrir espais físics i vol trobar la manera d'organitzar esdeveniments online i seguir creixent com a plataforma.