
L’app per facilitar les relacions locals i la convivència als veïnats, Nextdoor, desembarca a Espanya. Es tracta d'una comunitat en línia i privada on els veïns d'un barri poden fer-se preguntes, conèixer gent nova o intercanviar recomanacions i consells. És a dir, és útil tant per trobar un gos perdut com per organitzar una festa de carrer. Per garantir la seguretat dels seus usuaris, l'aplicació només deixa accedir als diferents fils a aquelles persones qui han verificat el seu nom real i adreça particular.
La iniciativa arriba a l'Estat espanyol per aprofitar els estudis que senyalen que el 52% dels espanyols estan disposats a invertir una hora o més del seu temps d’oci a millorar el seu barri. De fet, durant la fase beta privada, s’han establert 20.000 usuaris i 250 barris nous. Un moviment que es realitza després de dos anys d'expansió per diferents països d'Europa. Des de 2016, Nextdoor s'ha estès des dels Estats Units a Regne Unit, França, Països Baixos, Alemanya i Itàlia, arribant als 20.000 veïnats. Per fer-ho, ha comptat amb de 250 milions de dòlars provinents d'empreses de capital risc nord-americanes, com Benchmark i Greylock Partners, i d'inversors europeus, com Axel Springer, entre d'altres.
Sarah Leary, cofundadora, afegeix: "Ens enorgulleix ajudar els membres de Nextdoor a Espanya oferint-los una forma moderna de connectar amb la seva comunitat local cada dia, el que porta a fer millors i més segures una de les comunitats més importants de les nostres vides: el barri". L’app ja està disponible per a Android i iOs, tant en castellà com en català.