• Innovació
  • Nous 'players' al negoci de la música en 'streaming'

Nous 'players' al negoci de la música en 'streaming'

Amazon ultima el llançament del servei de música en línia igual que l'app Pandora, ambdós amb un cost mensual de 10 dòlars

La indústria de la música és un dels continguts que més ha canviat per la reproducció en línia
La indústria de la música és un dels continguts que més ha canviat per la reproducció en línia
Europa Press
30 d'Agost de 2016
El portal de comerç electrònic Amazon està prop de tancar acords amb els majors segells discogràfics de cara al llançament el proper mes d'un servei de música en streaming sota subscripció que entraria en competència directa amb Spotify o Apple Music, segons han indicat dues persones amb coneixement de la situació al diari Financial Times.

Per la seva banda, l'aplicació de música Pandora també estaria tancant els acords de llicència necessaris per iniciar un servei en streaming sota demanda, encara que el seu llançament es produiria a la fi d'any.

Segons informa el rotatiu, ambdues companyies planegen un cost mensual de 9,99 dòlars per als seus respectius serveis, una quantitat que situaria a aquests nous actors en "competència directa" amb Spotify, Tidal, Apple Music, SoundCloud, Deezer o Google Play, que també cobren 9,99 dòlars al mes per les seves subscripcions.

Entre les diferents opcions a la xarxa, Spotify i Apple Music apareixen com els líders de la música en streaming amb 30 i 15 milions d'usuaris de pagament, respectivament.

Probablement Amazon pagarà als segells discogràfics regalies (un cànon) en línia a les abonades per Apple, segons han indicat les fonts consultades, que superen lleugerament les pagades per Spotify, que destina el 70% dels ingressos als propietaris dels drets de la música consumida.

Amazon competirà més barat
A més d'aquest servei sota subscripció, Amazon planeja oferir un altre més barat a través de 'Echo', el seu altaveu i assistent virtual, a un preu d'entre 4 i 5 dòlars al mes.

El negoci de la música digital en streaming ha desplaçat aquest any a les descàrregues com a principal font d'ingressos de la indústria de la música als EUA.

La facturació dels proveïdors de música en streaming ha crescut un 29% en 2015, fins als 2.400 milions de dòlars (uns 2.124 milions d'euros), la qual cosa equival a més d'un terç dels ingressos del sector; mentre les descàrregues i les vendes de formats físics han caigut un 10%, segons dades de l'Associació d'Indústria Discogràfica dels Estats Units (RIAA).