La nova forma de veure els Jocs Olímpics de París 2024

S'espera que aquestes siguin les olimpíades dels vídeos curts, a través de TikTok, Instagram Reels i YouTube Shorts

La Torre Eiffel il·luminada amb els anells olímpics es reflecteix en un bassal després de la cerimònia d'obertura dels Jocs Olímpics de París 2024 | Europa Press La Torre Eiffel il·luminada amb els anells olímpics es reflecteix en un bassal després de la cerimònia d'obertura dels Jocs Olímpics de París 2024 | Europa Press

Fa dos divendres va començar la 32a edició dels JJOO de París 2024, amb una audiència esperada de més de 3.000 milions d'espectadors únics a través de televisió i plataformes digitals. A Tòquio 2020, es va assolir una audiència de 3.050 milions (+139% en comparació amb els de Río 2016). Però la forma de consumir aquests jocs s'espera que sigui molt diferent de la forma en què es consumia en edicions anteriors; amb un transvasament de consum de la televisió lineal a l'streaming. Mentre a Tòquio disminuïa l'audiència de TV, a Río es va disparar el consum en digital: el soroll a xarxes socials va ser espectacular amb 6.100 milions d'interaccions. Per als jocs de París 2024, s'espera 3.200 milions d'interaccions a les xarxes socials oficials dels Jocs Olímpics segons l'informe de Kolsquare París2024: The Olympics of Influence que analitza i recull dades sobre la presència d'esportistes a les xarxes socials i la seva relació amb les marques.

Dit això, les marques tindran una gran oportunitat per submergir-se en el món digital i aprofitar el poder de les xarxes socials per connectar amb la seva audiència d'una manera propera i construint/reforçant vincles emocionals. Si això ho vinculem a les xarxes socials, es pot crear una comunitat sense precedents. Les plataformes digitals brinden un context per explicar històries que van més enllà de la competició en si, cosa que permet humanitzar l'esportista (i les marques).

Les plataformes digitals brinden un context per explicar històries que van més enllà de la competició en si, cosa que permet humanitzar l'esportista

A Espanya, els usuaris de xarxes socials utilitzem entre 4 i 5 xarxes socials al mes (segons l'Estudi anual de RRSS d'IAB Spain elaborat per Elogia), i les més destacades són Whatsapp, que és transversal a tots els targets, seguit de YouTube, Instagram i Facebook, utilitzades per 6 de cada 10 usuaris de xarxes socials. TikTok segueix amb fort creixement, especialment entre els 34 anys. Els continguts en vídeo i imatges són els més coneguts pels usuaris (més del 80% diu que els ha consumit), però aquí s'espera que el vídeo es dispari. De fet, s'espera que siguin les olimpíades de vídeos curts: TikTok, Instagram Reels i YouTube Shorts.

De tota manera, la penetració per xarxes canvia molt i per tant, segons l'audiència es farà servir més una xarxa o una altra: mentre que els individus de 12-17 anys estan enganxats a TikTok i YouTube, els de 18-24 són més d'Instagram, i els perfils de 25-34 ubiquen YouTube com una de les xarxes que més fan servir.

Més informació
La rellevància de l'ecommerce: radiografia del comprador online
Xarxes socials a Espanya: un retrat de maduresa i transformació digital
Avui et destaquem
El més llegit