• Innovació
  • 6 tendències de comunicacions en el núvol

6 tendències de comunicacions en el núvol

La gestió online facilita les comunicacions empresarials i redueix els costos en un entorn de canvi constant

Dades, documents... tot està al núvol
Dades, documents... tot està al núvol
presidente ejecutivo Numintec
Barcelona
30 de Gener de 2018

Treballar en la indústria de la tecnologia i les comunicacions és un repte que fa que la vida no sigui avorrida. Raó per la qual us presentem algunes de les tendències de comunicacions al núvol per a les empreses modernes perquè estigueu a l'última.

Equips 

Fa pocs anys, mantenir els equips al dia i actualitzar-los amb les últimes informacions i objectius empresarials solia estar limitat a una o dues hores a la sala de reunions un dia a la setmana. Actualment, el programari de col·laboració està revolucionant la forma en què les empreses modernes es comuniquen, mantenint als usuaris en contacte permanent i creant un entorn de treball col·laboratiu i remot que permet els usuaris treballar més productivament des de qualsevol lloc i dispositiu. Els programes de col·laboració en equip ajuden a apuntalar les estratègies de transformació digital d'una companyia i són una gran inversió per al futur.

Unified Communications as a Service (UCaaS)

És una solució de telefonia basada en el núvol que utilitza tots els serveis de comunicació de la seva empresa, com veu, web i videoconferència, correu de veu, correu electrònic i xat, i els allotja en el núvol a la qual es pot accedir en qualsevol moment des de qualsevol dispositiu compatible amb accés a internet. Des de la perspectiva del que maneja informació comercial i col·labora amb una gran quantitat d'usuaris diferents cada dia, aquesta és una solució ideal que els permet estar connectats amb col·legues i clients durant tot el dia, augmenta la seva flexibilitat i rendiment i redueix dràsticament les despeses de desplaçament. Des d'una perspectiva gerencial, redueix els costos de manteniment fins a un 52%, millora la productivitat del personal fins a un 60% i ofereix un augment del 59% en l'eficiència en general.

CPaaS 

Aquesta és una solució que s'ha convertit en una necessitat per a qualsevol empresa moderna que busqui mantenir-se per davant de la competència. En els negocis moderns, la simplicitat és de vital importància i l'èxit depèn en gran mesura de com una companyia pugui comunicar-se amb els seus clients per determinar exactament què és el que necessiten i quina és la millor i més eficient forma d'aconseguir-ho. És per això que va en augment l'ús de les Plataformes de Comunicacions com a Servei (CPaaS), que permeten als usuaris navegar a través de les diverses funcions i extreure informació rellevant amb un mínim esforç.

Internet de les coses (IOT)

Internet està evolucionant contínuament i va lligada a la transformació digital tant en els entorns comercials com de consum. Des dels televisors que mirem i la roba que fem servir, fins a qualsevol tipus de màquina i els sistemes de seguretat que protegeixen les nostres llars o negocis a la nit, estan o estaran en el futur connectades i controlades per internet. És una clara indicació de com internet evoluciona constantment i és una gran part de la transformació digital en els diferents entorns. És per aquesta raó que fins al 96% de les empreses té previst utilitzar IOT en els pròxims tres anys, amb un 68% que ja ha invertit.

Intel·ligència Artificial (AI)

De la mateixa manera, com IOT, AI també està tenint un impacte decisiu en les taxes de rendiment de les empreses modernes i realment està enlairant a res amb els ingressos de la IA per al mercat d'aplicacions empresarials a tot el món que s'espera augmentin de 1.000 milions d'euros el 2018 a 32 mil milions en 2025. Encara que la tecnologia d'IA ja s'ha establert en el mercat de consum amb aplicacions com Siri, que brinden respostes molt necessàries a multitud de preguntes, l'avançada tecnologia de reconeixement de veu, els algoritmes intel·ligents d'aprenentatge automàtic i els robots de xat han convertit a AI en una eina intel·ligent i poderosa per a millorar l'experiència del client en línia, en aplicacions o en trucades i especialment dins d'un centre de contacte.

WebRTC

Fa una dècada, els missatges predictius encara es consideraven revolucionaris, ara la gent es comunica principalment de manera gratuïta a través d'aplicacions com WhatsApp, o cada vegada més, a través de protocols Web real Time Communication (WebRTC) com Facebook XAT que permeten als usuaris connectar-se mitjançant trucades d'àudio / vídeo en temps real, amb alta qualitat i directament des d'un navegador web. Aquesta és una solució que està creixent ràpidament en popularitat i podem esperar veure-ho exercint un paper molt més vital en les comunicacions comercials durant els pròxims anys.

Resumint, a mesura que la tecnologia continua evolucionant, també ho fan les expectatives, les necessitats i les demandes de les persones. Quan Apple va llançar el seu primer iPhone amb l'eslògan "això és només el començament", després de diversos anys podem apreciar quanta raó tenien.