Pepper, el nou professor d’Esade

L’escola de negocis porta al 4YFN un robot per demostrar fins a quin nivell la tecnologia pot ajudar a les aules

Pepper és un robot que pot donar suport a qualsevol àmbit Pepper és un robot que pot donar suport a qualsevol àmbit

Robots a casa fent la neteja, a la indústria muntant màquines, a les botigues fent més eficient la gestió de l’stock... i també a les aules. Aquesta és la prova que ha fet Esade al 4YFN. Ha portat un robot a l’aula improvisada als pavellons de Fira de Barcelona per demostrar com un robot pot posar-se al davant dels estudiants en una classe i donar la lliçó.

Però, no, tranquils, els robots no ens substituiran. O això és el primer que ha volgut deixar clar la professora Núria Agell, qui ha especificat que la introducció de la robòtica a les aules ha de servir per ajudar els docents en les tasques més feixugues, sobretot les que no són purament creatives, i també per donar un cop de mà davant dubtes més ordinadors com pot ser l’aula on s’ofereix una determinada classe o la durada d'aquesta. La idea és que sigui un suport davant de grups petits i que doni també feedback sobre l’estratègia formativa.

 

 

La proposta ha sorprès. El petit espai habilitat per a l’escola de negocis era ple de gom a gom, des d’estudiants fins a periodistes, passant per curiosos i experts en la matèria que volien veure com aquest menut amic tecnològic podia sorprendre amb les seves habilitats.

Un robot sense limitacions

El seu nom és Pepper i ha sigut prou valent per a presentar-se davant dels ulls que el miraven expectants. “Bé, però una mica nerviós perquè avui és el primer dia davant dels estudiants”, ha respost amb un anglès impecable en ser preguntat com es trobava.

Ell mateix ha explicat que va ser creat al Japó l’any 2014, que mesura 120 cm i pesa 28 kg i que té centenars de germans arreu del món. I tot això, en demanar-li que ell mateix es presentés de manera breu.

 

 

Pels qui encara fossin escèptics davant les possibilitats d’en Pepper, alguns estudiants han interactuat directament amb ell. A quina classe haig d’anar? Quin és l’horari de l’assignatura? A tot ha respost sense cap mena de problema.

També s’ha defensat a la perfecció quan se li ha demanat que expliqués el temari d’una lliçó d’un dels MBA d’Esade. Ho ha fet, això sí, amb una advertència: “No puc parlar tan ràpid com el professor”. Ha rigut en acabar la frase, el que també ha despertat la rialla dels qui el miraven amb una barreja de curiositat i sorpresa.

Més enllà de qüestions relacionades amb la docència i l’entorn educatiu, en Pepper pot respondre a preguntes de qualsevol temàtica. Està connectat a internet, entén bé l’idioma i pot solucionar tot el que se li demani.

Més informació
Com competirem contra els robots
Robots per telefonistes
“Els humans estan traient molts llocs de feina als robots”
Avui et destaquem
El més llegit