• Innovació
  • Perplexity demana als reguladors que permetin la innovació: “És molt d’hora en l’era de la IA”

Perplexity demana als reguladors que permetin la innovació: “És molt d’hora en l’era de la IA”

El buscador conversacional que competeix amb Google vol passar dels 20 als 100 milions de consultes diàries

Perplexity va ser fundat el 2022 per Aravind Srinivas | ACN
Perplexity va ser fundat el 2022 per Aravind Srinivas | ACN
Redacció VIA Empresa
Barcelona
06 de Març de 2025

Perplexity AI, el buscador conversacional impulsat per intel·ligència artificial que competeix amb Google, ha aterrat al Mobile World Congress (MWC) per anunciar que el nou mòbil d’IA generativa de Deustche Telekom comptarà amb el seu assistent. La tecnològica nord-americana demana a les administracions que donin suport a la "innovació continua" mentre busca ampliar els acords amb operadores per integrar-se a tota classe de dispositius com ara mòbils, ordinadors o televisors. “Amb la intel·ligència artificial, per primer cop a la història la millor tecnologia està àmpliament disponible”, ha dit en una entrevista amb l’ACNRyan Foutty, vicepresident de negocis de la companyia amb seu a San Francisco (Estats Units).

 

Fundada el 2022 per Aravind Srinivas, un dels ponents d’aquest MWC, la companyia celebra dos anys i mig de vida amb 150 treballadors i competint amb els gegants del sector amb un model que prioritza contingut “no esbiaixat” i que cita les fonts de la informació.

“En les últimes dues dècades no hi havia hagut innovació en els motors de recerca. Ens vam adonar que amb la intel·ligència artificial hi havia una oportunitat perquè la millor tecnologia estava àmpliament disponible gràcies a les APIs i als models de codi obert. Vam fer servir aquesta tecnologia per construir un producte que no està orientat a mostrar enllaços sinó respostes”, detalla el directiu.

 

Foutty: “Amb la IA, per primer cop a la història la millor tecnologia està àmpliament disponible”

El motor de la companyia aposta no mostrar anuncis que influencien els resultats que veuen els usuaris, que també poden controlar i eliminar algunes de les fonts que contenen les respostes.  

L’empresa ha passat de registrar 2.000 consultes al dia a 20 milions en el seu curt temps de vida. “El nostre objectiu és arribar a més de 100 milions de consultes al dia i quan hi arribem a 100.000 milions”, ha dit. Ara, aspiren a arribar als dispositius de tot el món amb un assistent que competeix amb Google Assistant o Siri i defensen la capacitat democratitzadora que ha tingut la intel·ligència artificial per les empreses tecnològiques.