• Innovació
  • Les botes d'esquí que també són de carrer

Les botes d'esquí que també són de carrer

La startup Pista Negra Sports crea el calçat amb una exoestructura de fibra de carboni

pista negra sports
pista negra sports
Redacción VÍA Emprendida
Barcelona
25 de Novembre de 2018

La startup Pista Negra Sports ha desenvolupat unes botes que es poden utilitzar tant per esquiar com per calçat de carrer, formades per una exoestructura de fibra de carboni que aporta la rigidesa necessària per esquiar combinat amb un botí amb sola flexible que permet caminar amb comoditat.

En un comunicat aquest diumenge, la Conselleria d'Empresa i Coneixement ha infomat que Pista Negra Sports, que ja ha patentat el seu producte, és una de les 10 'startups' catalanes que participa al programa d'acceleració Empenta per accelerar el creixement d'empreses en fase inicial, pel qual els seus productes arribin al mercat i trobin finançament.

"La gran diferència respecte a les botes tradicionals és que aquesta exoestructura permet el control dels esquís sense comprimir el peu i la cama", ha explicat el fundador de Pista Negra i antic alumne d'ESADE, Sergi Garcia-Alsina.

Aquest sistema està associat un botí impermeable, similar a les botes de trekking, amb una sola flexible i que evita pressions doloroses i les botes -que pesen menys que les tradicionals- inclouen un mecanisme de connexió i desconnexió, que en manera marxa permet caminar i en posició esquí ofereix la mateixa funcionalitat que les botes d'esquí tradicionals.

Garcia-Alsina ha concretat que l'esquiador només hauria d'aixecar una peça de la bota "per alliberar el moviment de la cama i flexibilitzar la sola, el que permet caminar còmodament".

Aquestes botes estan pensades per a esquiadors de nivell mitjà i alt i per a professionals del sector: "Els monitors d'esquí o els treballadors de pista, que passen moltes hores amb les botes posades, valoraran molt els avantatges d'aquestes noves botes", ha destaca el fundador de la startup.

Pista Negra Sports les vendrà a través d'un canal e-commerce per arribar directament al consumidor final i també mitjançant distribuïdors per comercialitzar-les en botigues especialitzades, pel que ha creat tres prototips i ha realitzat proves en pista amb diversos professionals de l'esquí.