Només cal veure les darreres novetats dels principals fabricants d'automòbils per adonar-nos que el futur de l'automoció es dirigeix inexorablement cap als vehicles elèctrics. De moment però, encara s'han de superar alguns grans reptes com ara l'autonomia de les bateries o els temps de recàrrega un cop esgotades. Ara, en aquesta cursa cap al perfeccionament de la tecnologia, acaba d'entrar-hi un nou jugador amb el qual ningú comptava: els fabricants de pneumàtics.
La històrica marca nord-americana Goodyearacaba de presentar el seu model BH-03, capaç de transformar la calor i les vibracions de la carretera en electricitat que recarregui les bateries del cotxe.
D'una banda, el pneumàtic està recobert d'un material termoelèctric que aprofita la calor que es genera tant per la fricció de la roda quan està girant, com la que s'acumula a causa la incidència del sol quan el vehicle està aturat. D'altra banda, un material denominat piezoelèctric és capaç d'absorbir gran part de les vibracions del pneumàtic i transformar-les també en energia elèctrica.
En un altre sentit, el fabricant sud-coreà Hankook treballa en desenvolupar uns pneumàtics que, com si sortissin d'una pel·lícula de la saga Transformers, canvien de forma per adaptar-se a qualsevol tipus de terreny.
Aquestes rodes, dividides en les gammes Boostrac, Hyblade i Alpike estan formades de petites parts mòbils que són capaces de redefinir la forma i acabat del pneumàtic amb el vehicle en marxa.
La millor manera d'il·lustrar-ho és veient el trepidant vídeo de simulació que ha preparat el seu fabricant.