14
de Desembre
de
2016
Act.
14
de Desembre
de
2016
La forma proposada en català és ludificació. Es tracta d'un recurs creatiu consistent a utilitzar la mecànica del joc en contextos aliens, per mirar d'obtenir un aprenentatge o un comportament determinat en les persones implicades.
Per exemple, en l'àmbit de l'educació s'aplica en la creació de materials formatius basats en el joc i en la pràctica del joc a l'aula com a estratègia per a captar l'interès de l'estudiant i motivar-lo; i en l'àmbit de la creació publicitària, es fa servir per a establir un vincle emocional entre una marca i els seus usuaris.
L'alternativa catalana ludificaciós'ha creat a partir del formant d'origen llatí ludo-, que significa 'joc', i el sufix culte -ificar, que atorga el significat genèric de procés o operació.
S'ha descartat la forma *gamificació, creada a partir de l'anglès gamification, i aquest, a partir de game 'joc'.
Aquest és un dels termes que trobareu al Vocabulari de l'aprenentatge en línia, elaborat pel TERMCAT amb la col·laboració de la Universitat Oberta de Catalunya.
Per exemple, en l'àmbit de l'educació s'aplica en la creació de materials formatius basats en el joc i en la pràctica del joc a l'aula com a estratègia per a captar l'interès de l'estudiant i motivar-lo; i en l'àmbit de la creació publicitària, es fa servir per a establir un vincle emocional entre una marca i els seus usuaris.
L'alternativa catalana ludificaciós'ha creat a partir del formant d'origen llatí ludo-, que significa 'joc', i el sufix culte -ificar, que atorga el significat genèric de procés o operació.
S'ha descartat la forma *gamificació, creada a partir de l'anglès gamification, i aquest, a partir de game 'joc'.
Aquest és un dels termes que trobareu al Vocabulari de l'aprenentatge en línia, elaborat pel TERMCAT amb la col·laboració de la Universitat Oberta de Catalunya.