PortAventura World, especialitzada en lleure vacacional i familiar, i Wayra, programa d'innovació oberta de Telefónica, s'han unit per buscar emprenedors que redefineixin el futur de la indústria de l'entreteniment i els parcs temàtics a través del seu hub d'innovació, Adventure Labs. Les startups participants han d'estar en fase late-seed o presèries, estar situades a qualsevol lloc del món, i treballar amb tecnologies que impulsin la indústria tecnològica, com la realitat virtual, augmentada o estesa; IA, internet de les coses, robòtica, o metavers, entre d'altres, informa Wayra en un comunicat.
Les startups finalistes que s'uneixin al hub d'innovació de PortAventura tindran la possibilitat de crear un programa pilot en el qual desenvoluparan els seus productes o serveis dins la companyia i podran optar a convertir-se en un proveïdor de PortAventura, que té més de cinc milions de visites a l'any.
Això permetrà a les startups, entre altres beneficis, accelerar el desenvolupament dels seus productes, guanyar experiència, visibilitat en els esdeveniments que participi la companyia com el 4FYN (MWC), accés a un màxim de 10.000 euros per desenvolupar el seu projecte, atreure potencialment l'atenció dels inversors, guanyar visibilitat internacional i ampliar la seva cartera de productes o serveis.
Les startups participants han d'estar en fase 'late-seed' o presèries, estar situades a qualsevol lloc del món, i treballar amb tecnologies que impulsin la indústria tecnològica
El director digital a PortAventura World, Andreu Tobella, ha emmarcat l'acord amb Wayra en l'evolució dels parcs temàtics i resorts cap a "autèntics epicentres de generació d'experiències digitals i entreteniment sorprenents". Per la seva banda, la directora de Wayra Barcelona, Marta Antúnez, considera que aquesta convocatòria "és una gran oportunitat per a emprenedors que vulguin testar el seu producte en un entorn únic, accedir als millors experts del sector i escalar molt més ràpid".