Demanar un préstec des del sofà de casa és fàcil si saps com. Aquest és l'objectiu principal de Prestalo, un marketplace que rastreja tot el mercat i permet trobar finançament a l'usuari i reduir costos i riscos entre bancs. En tres passos: omplir una sol·licitud que s'envia a les entitats financeres, rebre diferents ofertes preaprovades i triar-ne una per finalitzar el procés de contractació.
“La nova tecnologia de Prestalo augmenta la transparència del mercat i ens permet assessorar el client perquè aconsegueixi la millor oferta. És l'usuari qui pren l'última decisió de quin banc triar”, assegura el CEO de Prestalo, Kristoffer Hanson, a VIA Empresa. Fa més d'una dècada que Prestalo existeix als països nòrdics i ja està operatiu també al sudest asiàtic o Bràsil.
"Fa anys que veiem el gran potencial de creixement dins el mercat espanyol i digitalització del procés de prèstecs i ara hem decidit llançar la nostra idea a Barcelona”, explica Ivar Schmidt, antic general manager de Schibsted Espanya i ara també soci de la startup. D'aquesta forma, la capital catalana es converteix en la seu de Prestalo que preveu tancar el 2019 amb una plantilla superior a les 20 persones.
En clau financera, el seu objectiu és arribar als 50.000 prèstecs a finals d'any i aconseguir així que Barcelona assoleixi una quota d'entre un 15% i un 20% de prèstecs online. Ara mateix, però, res més lluny de la realitat i és que segons dades de la startup, només l'1% dels espanyols contracta el seu prèstec de forma online.
Per passar del somni a la realitat, Prestalo utilitza els seus propis algorismes i machine learning per analitzar les dades de cada client i connectar-lo amb entitats financeres. Per sofàs no serà...