• Innovació
  • El Primavera Pro ja té startups finalistes

El Primavera Pro ja té startups finalistes

Les cinc empreses emergents seleccionadies presentaran els seus projectes el 31 de maig al CCCB

Primavera Pro ja té startups seleccionades per aquest 2018
Primavera Pro ja té startups seleccionades per aquest 2018
Redacción VÍA Emprendida
Barcelona
16 de Maig de 2018

La cinquena edició de Primavera Pro Startups, el Fòrum Internacional d'Inversió en Música i Tecnologia organitzat per Primavera Pro i Seed&Click ja ha fet públic els noms de les startups finalistes. Les escollides són l'anglesa Lickd, des d'Accra, Qisimah, les nord-americanes Band Industries i Stereotheque i l'austríaca Seeqnc.

Les cinc empreses seleccionades presentaran els seus projectes el 31 de maig al Centre de Cultura Contemporània de Barcelona (CCCB). La londinenca Lickd és una plataforma online de llicències musicals pensada perquè influencers i youtubers puguin usar cançons de manera legal. De la seva banda, Qisimah és una empresa de dades de consum que interpreta i dóna significat tangible a la informació que es pot extreure de l'emissió d'una cançó en un canal de comunicació determinat.

L'empresa de Seattle Band Industries presenta Roadie Tuner. Band Industries és la startup tecnològica que construirà la propera generació d'eines per als músics. Roadie és el primer afinador automàtic i autònom. Ràpid, fàcil d'usar i tres vegades més precís que l'oïda humana. També ha passat a la final Seeqnc, que permet als productors i segells discogràfics veure en temps real qui està escoltant les seves cançons, i permet ampliar l'abast de la música.

Finalment, Stereotheque ajuda estudiants i músics emergents a fer-se una carrera en la indústria, gràcies al tutelatge i a l'accés a contingut exclusiu.

Segons explica el festival en un comunicat, l'objectiu de Primavera Pro Startups és donar suport a iniciatives emprenedores, promoure la inversió nacional i estrangera i fomentar les transaccions comercials i la innovació en la indústria de la música. Els criteris de selecció de les startups finalistes es van fixar especialment en el seu potencial d'innovació, la seva viabilitat, el seu impacte social, l'experiència i actitud dels seus equips directius, així com en la seva capacitat de comunicació. D'entre el total de projectes rebuts, el 46.3 % provenien de l'Estat espanyol, el 17.1 % d'EUA, el 7.3 % d'Alemanya i el 4.9 % de Regne Unit, seguit de Rússia, Brasil, Argentina, Xina i Emirats Àrabs, entre altres. La mitjana de capital necessitat pels finalistes és de 733.202 euros. Es tracta, en la seva majoria, d'startups creades el 2016 i es relacionen amb els sectors de comunicació, entreteniment, el programari i l'educació.