• Innovació
  • Quant costa aconseguir usuaris per una app?

Quant costa aconseguir usuaris per una app?

La plataforma de promoció d'aplicacions Geenapp llança una calculadora de Preus de Cost per Instal·lació (CPI)

Conèixer el cost d'adquisició dels usuaris és clau per a la rendibilitat de qualsevol aplicació mòbil
Conèixer el cost d'adquisició dels usuaris és clau per a la rendibilitat de qualsevol aplicació mòbil
Redacción VÍA Emprendida
11 de Febrer de 2016
Geenapp, la plataforma de promoció d'apps amb seu a Barcelona, ha llançat una calculadora de Preus de Cost Per Instal·lació (CPI), el que paga el propietari d'una app per aconseguir un usuari nou. A pocs dies d'una nova edició del Mobile World Congress, aquesta eina es presenta com quelcom molt útil per a desenvolupadors i propietaris d'aplicacions mòbils per tal de conèixer els preus que es paguen arreu del món segmentats per categoria o sistema operatiu.

Al capdavall, els propietaris d'apps necessiten usuaris que s'instal·lin les seves aplicacions, amb les quals generen ingressos que es calculen pels diners que genera cada usuari mentre utilitza l'app. Gràcies a això es pot fer un càlcul de quant es pot pagar per aconseguir cadascun d'ells i, per tant, quant pagar per cada instal·lació aconseguida (el CPI).

Els anunciants utilitzen aquesta informació per establir el pla de màrqueting i entrar en el complex sistema de promoció d'apps. Aquests pagaran als propietaris de tràfic mòbil que aconsegueixin instal·lacions d'acord amb els seus resultats.

Anàlisi de què passa al món
Geenapp, a més, espera d'aquesta manera poder monitoritzar l'estat de l'economia mundial en aquest sector. L'eina revela noves dades sobre com i on la publicitat de les apps es troba a l'alça i on va a la baixa. Els preus més alts inclouen països com el Japó, Alemanya, els Estats Units, el Regne Unit i Austràlia. De fet, el web creat per Gennapp inclou dades diàries i una infografia que s'actualitza cada mes.

La calculadora CPI by Geenapp proporciona la informació en temps real de totes les tendències de publicitat per apps al món. La infografia indica l'estat del CPI amb les dades més destacades. Per generar la calculadora i les tendències de futur s'han analitzat 300.000 anuncis de 1.000 apps de l'últim mes.

A més, la pàgina web permet generar informes sobre la base de diferents paràmetres: categoria, qualitat, país o dispositiu. A més, l'anàlisi dels usuaris que la utilitzin permetrà generar més eines i informació en un futur.

"Amb totes les dades que disposem hem desenvolupat una nova eina per ajudar a desenvolupadors i agències a conèixer millor el mercat de les apps" diu Gina Tost, directora general de Geenapp. "Una app pot generar ingressos de moltes maneres, però sense usuaris no hi ha monetització. La batalla de la indústria es troba a poder aconseguir nous usuaris contínuament, i conèixer el mercat en el qual ens movem és fonamental perquè l'estratègia funcioni".

Amb tot plegat, l'anàlisi del CPI by Geenapp mostra en la seva darrera actualització diverses dades interessants:
- L'adquisició d'usuaris per iOS (Apple) té un cost mitjà superior que el d'Android (Google) en tots els països del món.
- Les apps de viatges i apostes són les que paguen més per aconseguir una instal·lació.
- Els preus que es paguen per instal·lació a principi de mes són més alts que a final de mes.
- Els països amb el preu per instal·lació més alts en Android són: 1,56$ a Alemanya, 1,47$ a Japó i 1,38$ a Suïssa.
- Els països amb el preu per instal·lació més alts en iOS són: 3,25$ a Suïssa, 3,12$ a Nova Zelanda i 2,90$ a Finlàndia.