Ser capaç de mantenir l’atenció dels alumnes a classe sempre ha estat un dels principals reptes dels professors. I si en les aules ja es fa complicat comprovar el nivell d’atenció dels estudiants, en els cursos en línia ja és pràcticament impossible. Ara la ESGBusinessSchool de París ha posat en marxa un programa pioner que fa servir el reconeixement facial per mesurar el grau d’interès dels alumnes durant les classes.
Aquest sistema, desenvolupat per l’empresa LCALearning i presentat recentment a Nova York, ha estat batejat amb el nom de Nestor i pretén fer servir una sèrie de webcams per analitzar expressions facials dels alumnes per determinar quan han perdut l’interès en la classe. De moment, aquest programa pilot només s’ha posat en marxa en una sèrie de cursos online, però les dades que s’extreguin de Nestor, permetran als professors identificar aquells punts dèbils en les seves classes.
La segona fase del programa, un cop implantat en aules físiques, preveu enviar notificacions en temps real als alumnes que perdin la concentració per reconduir-ne el focus, ja que és capaç de canviar les preguntes dels exàmens, de manera personalitzada a cada alumne, per incloure qüestions relacionades amb els moments de més manca d’atenció.
El sistema Nestor, en cas de ser capaç de demostrar el seu èxit, podria ser la clau de volta que necessiten els cursos online per acabar de demostrar que són igual de competents que l’ensenyança clàssica.