• Innovació
  • Safe365, el cuidador gratuït de la gent gran

Safe365, el cuidador gratuït de la gent gran

L'aplicació reinventa el tradicional marcador telefònic amb noves funcionalitats que minimitzen el perill de les persones vulnerables

Des del Consell Comarcal ofereixen suport emocional i informació FOTO: Arxiu
Des del Consell Comarcal ofereixen suport emocional i informació FOTO: Arxiu
Redacción
Barcelona
21 de Març de 2018
Act. 22 de Març de 2018

Un grup d'emprenedors crea la primera aplicació de teleassistència gratuïta per a persones grans. El seu nom és Safe365 i neix de la transformació de l'antic localitzador de seguretat GPS Alpify, creat el 2012 per millorar la seguretat dels esportistes. La companyia vol ara especialitzar-se en les persones més vulnerables del nostre entorn com ho són la gent gran.

 

"Volem centrar-nos en els usuaris que més necessiten o més profit li poden treure a l'aplicació, ja que aquest és el segment que més creix i creixerà en la pròxima dècada", explica el creador i director executiu de Safe365, Guillem Viladomat, que s'ha posat com a objectiu "revolucionar" el sector de la teleassistència "per millorar la qualitat de vida dels seus usuaris".

 

L'aplicació emula el tradicional marcador telefònic amb botó de pànic per a gent gran, incorporant noves funcionalitats. En prémer el botó vermell de l'aplicació es contacta immediatament amb els serveis mèdics de la Central d’Emergències i aquests tramiten cada cas amb els serveis adequats (ambulància, metges, policia, bombers ...). També envia informació rellevant al servei d'emergències com la ubicació exacta de la persona en situació de vulnerabilitat i les seves dades de contacte, en cas que aquesta no pugui comunicar-se. L'aplicació també permet que els familiars puguin conèixer en tot moment i en temps real on es troba la persona si així ho desitgen.

Dos milions de descàrregues

Actualment, Safe365 ha tancat l'any prop dels dos milions de descàrregues, fet que suposa un increment del 21% respecte l'any anterior. Durant el 2017 el servei s'ha consolidat com un canal de confiança per als usuaris de l'aplicació, ja que s'han sol·licitat més de 50 emergències al dia i, amb això, s'han arribat a realitzar 3.434 intervencions crítiques.

La companyia va tancar a mitjans de 2017 una ronda d'un milió d'euros liderada pel RACC, Caixa Capital Risc i altres socis privats, com ara Family Offices o la incubadora de projectes Inspirit, dirigida per Dídac Lee.