• Innovació
  • Seat i Grup Sesé estrenen el duotràiler

Seat i Grup Sesé estrenen el duotràiler

El camió de 31,7 metres de llarg i un 20% menys de CO2 fa la prova pilot des de Saragossa a Martorell

El duotràiler de Seat i Sesé
El duotràiler de Seat i Sesé
Europa Press
Barcelona
03 d'Agost de 2018

 

 

Seat i el Grup Sesé ja han estrenat, en prova pilot, el duotràiler que és un camió de distribució de mercaderies de 31,7 metres de llarg i que redueix un 20% les emissions de diòxid de carboni (CO2) per trajecte respecte a un camió convencional.

Segons ha informat l'automobilística presidida per Luca De Meo, el duotràiler, que compta amb dos remolcs de 13,60 metres impulsats per un capçal tractor d'Scania, disminueix també en un 25% els costos logístics en el transport de components. Així mateix, també redueix el nombre de camions que es desplacen per carreteres convencionals, on es produeixen els índexs més elevats de sinistralitat.

 

Vollmer: "El duotràiler té capacitat per reduir en un 50% el nombre de camions circulant"

En aquest sentit, el vicepresident de Producció i Logística de Seat, Christian Vollmer, assegura que "el duotràiler té capacitat per reduir en un 50% el nombre de camions circulant i això implica enormes avantatges en termes de sostenibilitat, medi ambient, seguretat i eficiència. La innovació és a l'ADN de Seat i aquestes proves responen al mateix esperit que ens va portar a portar el megatruck a Espanya fa dos anys de la mà de Grup Sesé".

La prova pilot accelera cap a la realitat

El primer trajecte realitzat pel duotràiler ha estat entre Saragossa i la seu de Seat a Martorell (Barcelona), i es repetirà en els propers mesos amb el transport de components.

No obstant això, la companyia subratlla que, de moment, només es tracta de proves d'investigació que finalitzaran amb un informe per demostrar el comportament i els beneficis d'aquest nou vehicle en la reducció d'emissions, eficiència i seguretat vial, perquè en un futur més pròxim pugui ser normalitzada la seva circulació a Espanya.

"A la reducció de la sinistralitat a les carreteres i de les emissions i a l'estalvi de costos, s'afegeix la versatilitat d'aquest transport que, sens dubte, afavoreix la intermodalitat i millora l'eficiència i la sostenibilitat", ha indicat el director general de Grup Sesé, Ángel Pueyo.

La raó principal per la qual el duotràiler redueix les emissions de CO2 en comparació d'un camió convencional és per la millora en l'eficiència del consum de combustible per tona transportada, en veure's incrementada la capacitat de càrrega en sis metres i mig de longitud i deu tones.