Seat i Telefónica han provat per primera vegada a Espanya, concretament a l'Ajuntament de Segòvia, un vehicle equipat amb la tecnologia C-V2X, que permet estar connectat amb la infraestructura vial alhora que intercanvia informació. Tot plegat es troba dins el projecte Ciutats Tecnològiques 5G.
L' automobilística amb seu a Martorell ha aportat un vehicle equipat amb l'última tecnologia en connectivitat i modificat per poder oferir advertències al conductor a través del quadre d'instruments, segons s'ha deixat constància en un comunicat conjunt.
La iniciativa també s'ha realitzat en col·laboració amb Ficosa, que ha fabricat el dispositiu de comunicacions C-V2X de l'automòbil, així com també amb Sice, que ha dotat de connectivitat les creus dels semàfors. Per la seva banda, Nokia ha estat l'encarregada de desplegar un servidor MEC que serveix de plataforma de comunicació entre el vehicle i la infraestructura vial.
En concret, els dos casos d'ús de conducció assistida que s'han mostrat són l'avís del semàfor al vehicle sobre un vianant que està creuant i l'alerta que canviarà a vermell de forma "imminent".
Fernández: "L'avantatge de fer servir la tecnologia C-V2X sobre la xarxa mòbil és que proporciona als vehicles una informació addicional de l'entorn vial"
Segons la gerent d'Innovació de Telefónica España, Mercedes Fernández, "l'avantatge de fer servir la tecnologia C-V2X sobre la xarxa mòbil és que proporciona als vehicles una informació addicional de l'entorn vial, que permet aprofitar la infraestructura de xarxa existent sense haver de fer desplegaments específics".