El congrés de tecnologia i indústries creatives Sónar+D, que se celebra els dies 13, 14, 15, i 15 de juny, obre aquest dimecres 28 de novembre 3 convocatòries de participació: Sónar Innovation Challenge, dirigida a empreses amb necessitats específiques d'innovació i captació de talent; MarketLab, enfocada a empreses, estudis creatius i centres de formació; i l'Startup Garden, l'espai dedicat a les startups de les indústries creatives a la recerca de rondes de finançament, segons explica el festival en un comunicat.
Un repte per innovar
El Sónar Innovation Challenge (SIC) és una plataforma que connecta companyies tecnològiques, universitats i marques amb creadors de diferents disciplines: artistes, dissenyadors, especialistes en hardware, programadors, makers, etc. Està concebut com un “post hackathon” que s'expandeix cap a diferents camps creatius: de la música a la realitat virtual, la interacció en temps real i els videojocs, segons explica l'organització.
En aquest "repte", els creadors treballen online en els seus projectes durant cinc setmanes i es coneixen per primera vegada a Sónar+D, on tenen 4 dies per finalitzar els seus prototips i presentar-los davant el públic. En aquesta iniciativa, "una empresa proposa un repte, una pregunta oberta perquè la comunitat creativa empenyi la indústria creativa cap al futur. Els reptes no han de ser exclusivament tecnològics, també poden tenir motivacions artístiques o de branding", detalla el festival. Els creadors de tot el món poden apuntar-se a un repte a través del web del Sónar+D i després d'un procés de selecció, en el qual es considera "el background, equilibri de gènere, diversitat i motivació", cada repte aconsegueix un equip de 5 creadors que treballaran en un prototip dins d'un ambient de col·laboració únic, acompanyats dels mentors designats per cada empresa.
Una fira de talent
La convocatòria per MarketLab 2017 és "una zona expositiva dedicada a projectes artístics, tecnológics, negocis creatius i innovació". A MarketLab es reuneixen empreses consolidades, startups, artistes, estudis creatius, laboratoris d'universitats i centres d'investigació per mostrar nous productes, prototips, processos de treball, experiments, instal·lacions, etc. Des de la seva creació el 2013, a MarketLab s'han mostrat més de 160 projectes de tot el món. Aquest és un espai per mostrar projectes originals i innovadors que facilita la interacció amb el públic de manera directa i permet testejar prototips amb una audiència real i nombrosa. Segons explica l'organització, aquesta és "una oportunitat per donar a coneixer el teu negoci o projecte a una audiència potencial de 50.000 persones" així com "un excel·lent espai de networking: per a coneixer altres creadors, projectes innovadors i fer contactes per a futures col·laboracions".
Un jardí d'startups
Així mateix, el festival també ha obert la convocatòria a participar al Startup Garden. Aquesta és "una crida internacional a totes aquelles startups especialitzades en indústries creatives (música, vídeo, art, disseny, hardware, realitat virtual...), amb un projecte operatiu pel qual portin com a mínim 12 mesos facturant, i que busquin una ronda d'inversió de Sèrie A, d'entre 200.000 i tres milions d'euros".
El Startup Garden és un espai de promoció i exposició de companyies que reuneix els actors clau de l'ecosistema de les indústries creatives, tant a nivell nacional com internacional: inversors, creadors, desenvolupadors i empresaris. Entre totes les startups inscrites se seleccionaran 30 finalistes, que tindran un espai físic per mostrar els seus projectes davant un públic potencial de 50.000 assistents.