Les conferències són la part visible del Tech Spirit Barcelona. Però entre bastidors es cou el networking. La Casa Llotja de Mar -on se celebra els dies 25 i 26 de febrer l'acte central de l'esdeveniment- és l'escenari de més de 1.000 reunions de negoci entre emprenedors i inversors. Les organitzen la Generalitat a través d'Acció, l'agència pública per a la competitivitat de l'empresa.
Unes 450 startups participen en les trobades, que els poden servir per trobar finançament, aterrar a nous mercats o captar socis o clients. L'Open Innovation Challenge i el Brokerage Event són els dos espais reservats per a aquest propòsit. En el primer, 35 multinacionals -entre les quals destaquen Seat, Asics, Suez i Astrazeneca- han llançat reptes que startups d'arreu del món intentaran resoldre. Aquests s'engloben en els sectors de les fintech, la connectivitat i la salut.
El segon espai és d'entrevistes bilaterals. Cada empresa emergent té 20 minuts per reunir-se amb representants d'un centre tecnològic o una multinacional per arribar a possibles acords de col·laboració.
Nacionals i internacionals
"En aquest nou context global i tecnològic, Catalunya vol ser subjecte proactiu", ha dit la consellera d'Empresa i Coneixement, Àngels Chacón, durant la inauguració de l'esdeveniment que se celebra durant els dies en què havia de tenir lloc el Mobile World Congress (MWC). "Comptem amb els actius per seguir posicionant-nos al món, connectar startups catalanes als ecosistemes més avançats internacionals i atreure inversions estrangeres tecnològiques", ha afegit.
De fet, el Tech Spirit Barcelona ha nascut amb la vocació d'aprofitar la visita d'inversors internacionals -que no haguessin cancel·lat els seus viatges a Barcelona per la suspensió del Mobile-. Crear sinergies i buscar oportunitats de negoci per a les startups catalanes n'és un dels principals objectius.