La teleeducació davant el confinament

Classlife ofereix una eina gratuïta per a què professors i alumnes puguin seguir treballant telemàticament

Mario Espósito, fundador de Classlife | Cedida
Mario Espósito, fundador de Classlife | Cedida
Barcelona
24 de Març de 2020

La vida se'ns ha aturat en molts àmbits: feina, oci i, desgraciadament, el formatiu no és una excepció. A diferència d'altres activitats més preparades per sumar el prefix tele en el seu nom, l'educació no ho té tan senzill. L'escletxa digital entre centres formatius des de primària fins a l'educació superior és molt dispar. La realitat material de molts centres educatius que conformen la xarxa del nostre país els ha conduït a trobar-se sense recursos ni experiència suficient. Per això Classlife, una startup consolidada d'educació telemàtica, vol donar un cop de mà i avança una plataforma d'interacció gratuïta entre professors i alumant a la seva app durant el confinament pel coronavirus.

 

Classlife, és una plataforma que connecta totes les àrees que interfereixen en el funcionament d'una escola, des d'administració o vendes fins al campus virtual. "És un espai en què tota la comunitat educativa del centre es pot comunicar", remarca Mario Espósito, fundador de la startup. El cost del servei l'assumeixen els centres, que paguen unes llicències d'ús.

 "Volíem democratitzar l'accés a l' 'e-learning' per a aquelles persones que la seva escola no té o no pot adquirir aquests serveis"

La companyia, que va néixer entre el 2015 i el 2016, ha anat creixent i oferint més varietat en els seus serveis. Entre les novetats que s'acostaven hi havia un nou espai -una extensió gratuïta- anomenat Classlife Rooms, destinat a crear aules virtuals que esdevinguin una extensió de la comunicació únicament entre professor i alumnes. "Volíem democratitzar l'accés a l'e-learning per a aquelles persones que la seva escola no té o no pot adquirir aquests serveis", assegura Espósito. Arran de la crisi sanitària pel coronavirus en la qual ens trobem immersos la companyia ha accelerat el llançament d'aquest servei.

 

Passió per l'educació

Mario Espósito té un llarg recorregut i dedicació al món de l'educació. El fundador de Classlife va ser professor a instituts i a la Universitat de Rafael Andibar i també acumula experiència en el disseny web. Aquest segon àmbit va ser el que el va empènyer a cursar un màster a Esade, on va tirar endavant Classlife com a Treball de Final de Màster. "Vaig fer el màster perquè ja sabia que volia crear Classlife, era un projecte que feia temps que em vagava pel cap", recorda Espósito.

El màster el va ajudar a enfocar el seu projecte i va poder adquirir experiència d'àrees fonamentals del sistema educatiu amb les quals no havia estat en contacte abans, per exemple, l'àrea administrativa. També va introduir formats que ja eren exitosos en altres plataformes, com un mur com el de Facebook. "Totes aquestes experiències que havien funcionat en altres plataformes les volíem importar a la nostra per maximitzar el seu ús", explica el CEO i fundador. D'aquesta manera, Classlife es converteix en una eina intuïtiva de fer servir.

L'empresa ha tancat el 2019 proporcionant servei a prop de 50 centres educatius i 50.000 alumnes

Decidit a apostar per a aquest projecte i conscient que li exigiria tota la seva concentració, el gener del 2016 Espósito ho deixa tot per dedicar-se a Classlife. L'aposta de l'emprenedor va ser un èxit. El 2017 surten al mercat i comencen a treballar amb 14 centres, els quals creixen fins a 32 l'any següent. L'empresa ha tancat el 2019 proporcionant servei a prop de 50 centres educatius i 50.000 alumnes. Tot plegat els ha reportat uns beneficis de 250.000 euros l'any passat i els permet ocupar nou persones.

A tots els fronts 

"Per començar, ens hem mogut per centres de Formació Professional, Batxillerat i Educació Superior", remarca Espósito, que expressa el seu interès per entrar en l'esfera de l'educació primària i secundària durant aquest 2020. Aquest és un dels principals objectius de la companyia, tenir incidència en tots els fronts que conformen el nostre sistema d'educació.

La seva expansió no es vol limitar només a la diversa mena de centres educatius que hi ha sinó també a ser presents a tot el territori. Actualment, el seu servei ha penetrat especialment a Madrid i Catalunya però volen estendre's per centres de tot l'Estat.