• Innovació
  • Telefónica posa en marxa un laboratori de creativitat 360

Telefónica posa en marxa un laboratori de creativitat 360

Projectes de narrativa immersiva, idiomes, eSports o millorar l’experiència de compra online

El Lab Creativitat 360 de Telefónica
El Lab Creativitat 360 de Telefónica
Barcelona
16 d'Abril de 2020
Act. 17 d'Abril de 2020

Els primers projectes que es desenvoluparan al Laboratori de Creativitat 360 posat en marxa per Telefónica, el Centre de la Imatge i la Tecnologia Multimèdia (CITM), adscrit a la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), i el Parc Audiovisual de Catalunya han estat presentats per l’alumnat als seus tutors i mentors en una reunió telemàtica.

Narrativa immersiva, aprenentatge d’idiomes, esports i millorar l’experiència de compra a la botiga online són els àmbits dels projectes presentats. Durant els pròxims mesos l’alumnat desenvoluparà de manera online els projectes amb el suport de tutors i mentors per avançar fins a la realització del projecte final que està previst que es presenti a finals del mes de juny.

Projecte a projecte 

El primer projecte es tracta d’un curt en 360º amb argument thriller centrat en el segrest amb escenes immersives en les quals l’espectador se sent protagonista. La trama avança de forma intuïtiva per a maximitzar les possibilitats d’aquesta tecnologia. En segon lloc, Lango, acadèmia d’idiomes, aprofita les capacitats de la tecnologia 360 a nivell immersiu per a facilitar l’aprenentatge de llengües. S’habiliten entorns quotidians com una botiga, un taxi o un restaurant gravats amb tecnologia 360º que inviten a interaccionar en un escenari virtual.

En el cas dels eSports en streaming s’aplica el vídeo 360º en tot el desenvolupament de l’esdeveniment des de la inauguració, el backstage, els jugadors, el públic, etc. Per a fer l’experiència encara més interactiva i immersiva, de tal forma que l’espectador pogués arribar a interactuar amb els jugadors.

I per últim, un projecte de botiga en realitat virtual, que aplica la tecnologia vídeo 360º a les botigues online per a fer més real i natural l’experiència de compra. Així, el client podria moure’s per una botiga o fins i tot, un centre comercial com si realment estigués allí.

Noves formes de veure la televisió 

L’objectiu d’aquest laboratori, emmarcat com una assignatura a tercer i quart curs dels graus en Multimèdia; Disseny i Desenvolupament de Videojocs; i Disseny, Animació i Art Digital del CITM-UPC, és que l’alumnat universitari i les empreses puguin investigar conjuntament en el camp audiovisual i generar idees entorn de les noves formes de veure la televisió que permetran tecnologies com les càmeres de gravació 360º.

El vídeo 360ª permet a l’espectador adoptar un punt de vista en primera persona que proporciona un grau d’immersió en el contingut que no es coneixia fins ara. Amb aquesta iniciativa, es pretén explorar noves formes narratives per a impactar a una audiència jove, acostumada a consumir continguts a través de suports menys convencionals.

El Laboratori de Creativitat 360 va començar la seva singladura el febrer de 2020 amb la creació d’equips multidisciplinaris formats per quatre persones cadascun, que treballen per a fer front a reptes que inclouen crear, dissenyar i desenvolupar nous escenaris en narrativa 360.

Crear una startup

Des del mes de febrer i durant els pròxims quatre mesos, l’alumnat desenvoluparà cadascun dels seus projectes, i seran avaluats i mentoritzats per un comitè d’experts, format per representants de les entitats col·laboradores del projecte, entre les que també figuren Movistar+ i l’àrea d’innovació de Telefónica.

A més, l’alumnat pot presentar els seus treballs en openfuture.org, la plataforma d’innovació oberta de Telefónica que té com a focus la cerca i acceleració de startups amb base digital. Els equips s’inscriuran en aquesta plataforma, s’avaluaran en aquesta els seus progressos i s’analitzaran les solucions. D’aquesta manera, l’alumnat es familiaritza amb el desenvolupament d’un projecte d’innovació des dels seus inicis i fins a la seva possible conversió en producte o empresa.