08
de Febrer
de
2014
Act.
17
d'Abril
de
2014
Si preguntéssim a 10 usuaris de smartphone quina és l'aplicació sense la qual no podrien passar, segurament tots ells respondrien el Whatsapp. Ni els seus problemes de seguretat, el seu funcionament irregular o la lentitud en les actualitzacions han pogut, de moment, fer mal a l'aplicació de missatgeria instantània. I no pas per falta de competència, grans empreses com Line, Viber o fins i tot Facebook o Google amb el seus Facebook Messenger o Google Hangouts han intentat desbancar-la, de moment, sense èxit.
És en aquest context on, de la mà dels creadors de VK, la xarxa social més popular a Rússia, arriba Telegram, la primera app que sembla que està començant a esgarrapar usuaris al gegant americà.
Quines en són les claus de Telegram?
1. El disseny
Gràficament l'aplicació és pràcticament igual que Whatsapp, fet que fa que els usuaris s'hi sentin familiaritzats des del principi, sense la necessitat d'aprendre un funcionament diferent.
2. La velocitat
Telegram és, sens dubte, l'app de missatgeria instantània més ràpida. Ja podem oblidar-nos del famós "connectant..." o del rellotge d'espera a l'enviar missatges de Whatsapp.
3. La seguretat
Aquí és on Telegram pica fort. Tots els missatges que s'envien estan xifrats amb un protocol propi. A més, incorpora la funcionalitat de "xats secrets" que es transmeten directament entre telèfons, sense quedar emmagatzemats al servidor. Aquests xats, permeten establir una caducitat als missatges que s'envien, de manera que passat un cert temps, s'esborren automàticament del telèfon del destinatari.
De fet els seus creadors estan tan segurs de la seguretat de Telegram, que ofereixen un premi de 250.000 dòlars per a aquella persona que aconsegueixi trencar-ne el xifrat.
4. La transparència
El codi de Telegram és obert, fet que permet que qualsevol usuari el descarregui, l'analitzi o el modifiqui.
A més els seus creadors asseguren que Telegram és una aplicació sense ànim de lucre, és gratuïta i mai hi inclouran publicitat o vendran dades a tercers.
Acabarà Telegram triomfant on altres han fallat? Només el temps ho dirà. No és una tasca fàcil, doncs independentment dels seus punts forts envers al Whatsapp, els usuaris només l'adoptaran si els seus amics també ho fan: al cap i a la fi, l'èxit de les aplicacions socials es mesura en base a la seva massa crítica d'usuaris.
És en aquest context on, de la mà dels creadors de VK, la xarxa social més popular a Rússia, arriba Telegram, la primera app que sembla que està començant a esgarrapar usuaris al gegant americà.
Quines en són les claus de Telegram?
1. El disseny
Gràficament l'aplicació és pràcticament igual que Whatsapp, fet que fa que els usuaris s'hi sentin familiaritzats des del principi, sense la necessitat d'aprendre un funcionament diferent.
2. La velocitat
Telegram és, sens dubte, l'app de missatgeria instantània més ràpida. Ja podem oblidar-nos del famós "connectant..." o del rellotge d'espera a l'enviar missatges de Whatsapp.
3. La seguretat
Aquí és on Telegram pica fort. Tots els missatges que s'envien estan xifrats amb un protocol propi. A més, incorpora la funcionalitat de "xats secrets" que es transmeten directament entre telèfons, sense quedar emmagatzemats al servidor. Aquests xats, permeten establir una caducitat als missatges que s'envien, de manera que passat un cert temps, s'esborren automàticament del telèfon del destinatari.
De fet els seus creadors estan tan segurs de la seguretat de Telegram, que ofereixen un premi de 250.000 dòlars per a aquella persona que aconsegueixi trencar-ne el xifrat.
4. La transparència
El codi de Telegram és obert, fet que permet que qualsevol usuari el descarregui, l'analitzi o el modifiqui.
A més els seus creadors asseguren que Telegram és una aplicació sense ànim de lucre, és gratuïta i mai hi inclouran publicitat o vendran dades a tercers.
Acabarà Telegram triomfant on altres han fallat? Només el temps ho dirà. No és una tasca fàcil, doncs independentment dels seus punts forts envers al Whatsapp, els usuaris només l'adoptaran si els seus amics també ho fan: al cap i a la fi, l'èxit de les aplicacions socials es mesura en base a la seva massa crítica d'usuaris.