15
d'Agost
de
2016
Un grup d'emprenedors catalans ha creat l'aplicació Manzaning, que permet als clients conversar directament amb venedors de petits comerços perquè l'assessorin i rebre la compra on la sol·licitin.
La fundadora de la startup, Eva Tomás, explica que l'aplicació és present a Barcelona amb més de 500 botigues afiliades i que l'objectiu és arribar a Madrid i una altra gran ciutat espanyola durant 2016, i donar el salt a Europa l'any vinent.
Els enviaments poden fer-se en el termini màxim d'una hora per 4,50 euros, -i de dos euros si es porta a terme al llarg del dia-, i les previsions per a aquest any és dur a terme un total de 10.000 comandes, i el pla d'expansió preveu superar les 20.000 en el futur.
L'objectiu de Manzaning és oferir una alternativa als petits comerços locals per guanyar en competitivitat i donar una solució a la "complicada logística" de les entregues dels petits comerços.
Tomás diu que la dinàmica de funcionament del comerç electrònic no és útil per als petits comerços de barri ja que no poden catalogar els seus productes de manera permanent perquè varien en funció del dia i així com els preus.
A més, opina que els clients "valoren cada vegada més" l'assessoria dels petits comerciants per fer les seves compres, que poden portar-se a terme a través del xat i el servei de trucades que ofereix l'aplicació.
Model de negoci
El model de negoci de Manzaning es basa en el cobrament per la logística del servei i una passarel·la de pagaments per cobrar un percentatge de les transaccions entre els clients i els comerços.
Tomás defensa que la logística ofereix avantatges a client i comerciant per reduir els costos, així com diverses modalitats de pagament per evitar que ambdós es posin en contacte pel seu compte.
La fundadora de la startup, Eva Tomás, explica que l'aplicació és present a Barcelona amb més de 500 botigues afiliades i que l'objectiu és arribar a Madrid i una altra gran ciutat espanyola durant 2016, i donar el salt a Europa l'any vinent.
Els enviaments poden fer-se en el termini màxim d'una hora per 4,50 euros, -i de dos euros si es porta a terme al llarg del dia-, i les previsions per a aquest any és dur a terme un total de 10.000 comandes, i el pla d'expansió preveu superar les 20.000 en el futur.
L'objectiu de Manzaning és oferir una alternativa als petits comerços locals per guanyar en competitivitat i donar una solució a la "complicada logística" de les entregues dels petits comerços.
Tomás diu que la dinàmica de funcionament del comerç electrònic no és útil per als petits comerços de barri ja que no poden catalogar els seus productes de manera permanent perquè varien en funció del dia i així com els preus.
A més, opina que els clients "valoren cada vegada més" l'assessoria dels petits comerciants per fer les seves compres, que poden portar-se a terme a través del xat i el servei de trucades que ofereix l'aplicació.
Model de negoci
El model de negoci de Manzaning es basa en el cobrament per la logística del servei i una passarel·la de pagaments per cobrar un percentatge de les transaccions entre els clients i els comerços.
Tomás defensa que la logística ofereix avantatges a client i comerciant per reduir els costos, així com diverses modalitats de pagament per evitar que ambdós es posin en contacte pel seu compte.