04
d'Agost
de
2016
Prevenir les picades de mosquits. Aquest és l'objectiu de la samarreta antimosquits que ha creat l'empresa terrassenca STINGBye i que compta amb un alt percentatge de garantia com a barrera protectora. Després d'exportar el producte a Mèxic, la companyia s'ha obert pas al Brasil, on hi és present l'amenaça del virus del Zika. Amb l'inici dels Jocs Olímpics de Río, l'empresa catalana ha rebut encàrrecs de viatgers i esportistes que adquiriran 10.000 unitats com a prevenció per gaudir de l'esdeveniment.
El que va començar l'any passat a Terrassa com una firma nascuda d'una tradició familiar de 30 anys al món del tèxtil, s'ha convertit en una empresa que dóna feina a 72 treballadors (12 interns i 60 subcontractats), entre químics, operaris i distribuïdors, i que té previst continuar la seva internacionalització, tal com explica la seva gerent i sòcia SílviaOviedo. "Vam pensar a exportar l'any passat, quan per una repercussió mediàtica van contactar amb nosaltres des de diferents països. Vam veure l'oportunitat a Mèxic i la vam agafar. Ara, la nostra expansió se centra en Colòmbia, Costa Rica i Brasil, on les negociacions han estat lentes per temes burocràtics, però, al final, ho hem aconseguit. En un futur, ens enfocarem al mercat italià i francès", assenyala.
Tot i que el seu producte original van ser les samarretes, també produeixen gomes per al cabell que prevenen els polls, i ja treballen en la fabricació de nous productes que "ben segur sorprendran", en paraules d'Oviedo. "Quan se'ns va presentar l'ocasió de fer un producte tècnic, ens va semblar una gran oportunitat per innovar i prendre un camí diferent dins del sector. Vam creure que la goma anti polls facilitaria molt la vida a les famílies i, sobretot, als nens", explica.
Cinc anys d'investigació
L'empresa terrassenca ha trigat cinc anys a crear la samarreta, que té una eficàcia del 94%. "Tant de bo haguéssim inventat un producte 100% eficaç, però cal recordar que la samarreta és una barrera protectora, un 'més a més' de les vacunes i de la resta de productes de prevenció per a malalties, com la malària, el dengue, el Zika o la febre groga", reconeix.
La samarreta està impregnada amb Permetrina, de tal manera que la persona queda protegida quan se la posa. Els mosquits poden posar-se a sobre, però no piquen a qui la porta. Altres avantatges d'aquesta tecnologia és que la samarreta no desprèn olor, no provoca al·lèrgies, la pot portar qualsevol persona i dura fins a 100 rentades sense perdre eficàcia.
Producció local, venda global
Una de les característiques singulars de STINGBye és que l'empresa aposta per la producció local: tot es produeix a Badalona, Terrassa i Hostalric. "Creiem que és important potenciar la marca local i el lloc on hem viscut i on han confiat en els nostres productes des dels inicis", apunta Oviedo.
Actualment, podem trobar les samarretes per a nens i adults i les gomes del cabell a 1.800 farmàcies de l'Estat espanyol. També es venen a Mèxic, Costa Rica, Colòmbia i Brasil i es poden demanar a la pàgina web de STINGBye. Entre gener i maig, es van vendre 70.000 samarretes i 300.000 gomes de cabell.
Només l'any passat, la companyia va facturar 100.000 euros, i des del començament d'any fins ara ha ingressat 400.000 euros amb la venda dels dos productes. L'empresa terrassenca espera tancar aquest exercici amb una facturació de dos milions d'euros, mentre que de cara a l'any vinent aspira a facturar-ne cinc milions.
Un futur amb possibilitats
La companyia treballa ara en el disseny de peces de roba que evitin la picada d'un insecte determinat amb l'eficàcia més gran possible. "Pròximament, comercialitzarem mitjons, pensats especialment per mantenir allunyades paparres, xinxes i mosquits que volen baix. De moment, les proves funcionen. També tenim preparats els llençols antimosquits, que tenen per objectiu evitar una situació comuna en què els mosquits aprofiten la nit per picar-nos", conclou la gerent.
El que va començar l'any passat a Terrassa com una firma nascuda d'una tradició familiar de 30 anys al món del tèxtil, s'ha convertit en una empresa que dóna feina a 72 treballadors (12 interns i 60 subcontractats), entre químics, operaris i distribuïdors, i que té previst continuar la seva internacionalització, tal com explica la seva gerent i sòcia SílviaOviedo. "Vam pensar a exportar l'any passat, quan per una repercussió mediàtica van contactar amb nosaltres des de diferents països. Vam veure l'oportunitat a Mèxic i la vam agafar. Ara, la nostra expansió se centra en Colòmbia, Costa Rica i Brasil, on les negociacions han estat lentes per temes burocràtics, però, al final, ho hem aconseguit. En un futur, ens enfocarem al mercat italià i francès", assenyala.
Tot i que el seu producte original van ser les samarretes, també produeixen gomes per al cabell que prevenen els polls, i ja treballen en la fabricació de nous productes que "ben segur sorprendran", en paraules d'Oviedo. "Quan se'ns va presentar l'ocasió de fer un producte tècnic, ens va semblar una gran oportunitat per innovar i prendre un camí diferent dins del sector. Vam creure que la goma anti polls facilitaria molt la vida a les famílies i, sobretot, als nens", explica.
Cinc anys d'investigació
L'empresa terrassenca ha trigat cinc anys a crear la samarreta, que té una eficàcia del 94%. "Tant de bo haguéssim inventat un producte 100% eficaç, però cal recordar que la samarreta és una barrera protectora, un 'més a més' de les vacunes i de la resta de productes de prevenció per a malalties, com la malària, el dengue, el Zika o la febre groga", reconeix.
La samarreta està impregnada amb Permetrina, de tal manera que la persona queda protegida quan se la posa. Els mosquits poden posar-se a sobre, però no piquen a qui la porta. Altres avantatges d'aquesta tecnologia és que la samarreta no desprèn olor, no provoca al·lèrgies, la pot portar qualsevol persona i dura fins a 100 rentades sense perdre eficàcia.
Producció local, venda global
Una de les característiques singulars de STINGBye és que l'empresa aposta per la producció local: tot es produeix a Badalona, Terrassa i Hostalric. "Creiem que és important potenciar la marca local i el lloc on hem viscut i on han confiat en els nostres productes des dels inicis", apunta Oviedo.
Actualment, podem trobar les samarretes per a nens i adults i les gomes del cabell a 1.800 farmàcies de l'Estat espanyol. També es venen a Mèxic, Costa Rica, Colòmbia i Brasil i es poden demanar a la pàgina web de STINGBye. Entre gener i maig, es van vendre 70.000 samarretes i 300.000 gomes de cabell.
Només l'any passat, la companyia va facturar 100.000 euros, i des del començament d'any fins ara ha ingressat 400.000 euros amb la venda dels dos productes. L'empresa terrassenca espera tancar aquest exercici amb una facturació de dos milions d'euros, mentre que de cara a l'any vinent aspira a facturar-ne cinc milions.
Un futur amb possibilitats
La companyia treballa ara en el disseny de peces de roba que evitin la picada d'un insecte determinat amb l'eficàcia més gran possible. "Pròximament, comercialitzarem mitjons, pensats especialment per mantenir allunyades paparres, xinxes i mosquits que volen baix. De moment, les proves funcionen. També tenim preparats els llençols antimosquits, que tenen per objectiu evitar una situació comuna en què els mosquits aprofiten la nit per picar-nos", conclou la gerent.