• Innovació
  • Watch, la nova estratègia televisiva de Facebook

Watch, la nova estratègia televisiva de Facebook

La xarxa social competirà amb les televisions de pagament barrejant continguts prèmium amb altres creats per usuaris a l'estil de Youtube

Facebook watch tv shows
Facebook watch tv shows
Barcelona
13 de Setembre de 2017

Des de fa uns dies, tots els usuaris que es connectin a Facebook des dels Estats Units han descobert una nova icona amb forma de televisió a la barra d’eines de la popular xarxa social. Aquesta icona dóna passa a Facebook Watch, la nova aposta de la marca per competir amb Youtube. De fet, l’objectiu de Facebook és crear un canal que barregi contingut generat pels usuaris amb contingut de producció professional de manera que, sense arribar al nivell de Netflix o HBO, el nou servei sigui percebut com de més alta qualitat que Youtube.

Contingut

Però, com és evident, la clau per competir en un mercat tan voraç com l’audiovisual són els continguts i, en aquest sentit, Facebook ja fa mesos que s’ha començat a moure. De fet, ha estat temptejant de manera força activa algunes super estrelles de Youtube, mentre treballa en una aplicació que els permeti interactuar amb els seus fans i obtenir dades analítiques. Ara bé, la clau de volta podria ser que, segons han informat representants de la companyia, Facebook estaria disposat a pagar el 55% dels ingressos pels anuncis que apareguessin dins els vídeos als seus creadors. Gens malament oi?

De moment, ara que la plataforma encara és als seus inicis, Watch s’assembla més a Youtube que a Netflix, nodrint-se de contingut relativament econòmic de produir. No obstant això, podria canviar aviat, ja que Facebook està disposat a gastar milions de dòlars per adquirir els drets de sèries i programes de primer nivell, de l’estil de House of Cards o Scandal.

 Facebook estaria disposat a pagar el 55% dels ingressos pels anuncis que apareguessin dins els vídeos

A hores d’ara, algunes de les productores que han anunciat contingut disponible per Facebook Watch són:

  • La Major League de Baseball emetrà un partit en directe cada divendres.
  • Condé Nast presentarà en exclusiva un programa de cites virtuals en el qual dos participants es trobaran en una cita a cegues dins un món de realitat virtual.
  • National Geographic emetrà We’re Wired That Way, un programa sobre allò que ens fa humans, des del caminar dempeus fins a enamorar-se o reconèixer altres persones.

Aquest contingut Prèmium, anirà apareixent en onades, començant ja mateix als usuaris de la plataforma als Estats Units. Progressivament, el nou servei anirà desplegant-se a la resta del món via web, aplicació mòbil i, fins i tot, aplicació per televisió.

Així doncs, tot i que d’entrada el gegant d’internet presenta la seva nova plataforma com un atac frontal a Youtube, altres grans serveis com Netflix o HBO seran el següent objectiu. L’espectacle està servit