17
de Juliol
de
2015
Amb la febre de l'emprenedoria tecnològica cada dia apareixen aplicacions per resoldre tot tipus de problemes… fins i tot alguns que no sabíem ni que teníem! Ara finalment arriba una aplicació pensada per resoldre un problema real que fa perdre la paciència i el temps a milions de persones cada dia: trobar aparcament.
Crear una aplicació que indiqui als usuaris on hi ha una plaça d'aparcament lliure és una idea que ha passat pel cap a centenars d'emprenedors. El problema però, era trobar la manera que l'usuari, un cop aparcat el cotxe –i per tant tret partit de l'aplicació– també la fes servir per avisar que deixava un lloc buit.
Una app basada en la bona fe de les persones, difícilment tindrà èxit. Tot i això, Carlos Rodriguez, CEO de Wazypark, no es va donar per vençut fins que va trobar-ne la solució.
La premissa és simple: si l'usuari ha de fer una acció de manera proactiva per indicar que deixa un lloc lliure, no ho farà. Per aquest motiu, Wazypark es connecta al Bluetooth del cotxe –el mateix que fem servir per al mans lliures– i, en detectar que el vehicle es mou assumeix que està deixant el seu lloc d'aparcament. A la inversa el sistema funciona exactament igual: quan l'app detecta que el vehicle s'ha aturat, assumeix que l'usuari ha aparcat.
Ara per ara, segons els seus creadors, l'aplicació compta amb més de 100.000 registrats i es generen 12.000 avisos de places lliures al dia.
Pel que fa al model de negoci de l'aplicació, conscients de la dificultat de cobrar els usuaris per aparcar en un espai públic, Wazyparc opta per una solució imaginativa: crear un sistema de punts que recompensa l'usuari quan es notifica que ha deixat lliure una plaça d'aparcament. Aquests punts poden canviar-se per descomptes en empreses com Repsol i Iberia.
Crear una aplicació que indiqui als usuaris on hi ha una plaça d'aparcament lliure és una idea que ha passat pel cap a centenars d'emprenedors. El problema però, era trobar la manera que l'usuari, un cop aparcat el cotxe –i per tant tret partit de l'aplicació– també la fes servir per avisar que deixava un lloc buit.
Una app basada en la bona fe de les persones, difícilment tindrà èxit. Tot i això, Carlos Rodriguez, CEO de Wazypark, no es va donar per vençut fins que va trobar-ne la solució.
La premissa és simple: si l'usuari ha de fer una acció de manera proactiva per indicar que deixa un lloc lliure, no ho farà. Per aquest motiu, Wazypark es connecta al Bluetooth del cotxe –el mateix que fem servir per al mans lliures– i, en detectar que el vehicle es mou assumeix que està deixant el seu lloc d'aparcament. A la inversa el sistema funciona exactament igual: quan l'app detecta que el vehicle s'ha aturat, assumeix que l'usuari ha aparcat.
Ara per ara, segons els seus creadors, l'aplicació compta amb més de 100.000 registrats i es generen 12.000 avisos de places lliures al dia.
Pel que fa al model de negoci de l'aplicació, conscients de la dificultat de cobrar els usuaris per aparcar en un espai públic, Wazyparc opta per una solució imaginativa: crear un sistema de punts que recompensa l'usuari quan es notifica que ha deixat lliure una plaça d'aparcament. Aquests punts poden canviar-se per descomptes en empreses com Repsol i Iberia.