• Innovació
  • Whatsapp copia Instagram, que copia Snapchat

Whatsapp copia Instagram, que copia Snapchat

La dèria per les transmissions en directe que ja exploten les més populars xarxes socials arriba a l'aplicació de missatgeria per excel·lència

L'aplicació de missatgeria Whatsapp és una de les més emprades al món
L'aplicació de missatgeria Whatsapp és una de les més emprades al món
Quico Domingo
15 de Novembre de 2016
Fa uns mesos Instagram va afegir Stories a la seva app. Una nova funcionalitat estrella que permetia als usuaris compartir imatges o petits clips de vídeo, amb text i emoticones superposats, que caducaven en 24 hores. Un cop en marxa, Stories va rebre una allau de crítiques, doncs la funcionalitat i interfície eren una còpia calcada de Snapchat Stories –efectivament, no li van canviar ni el nom!–. Tot i això, les noves històries d'Instagram han tingut un gran èxit entre els seus usuaris.

Ara, segons ha descobert el portal tecnològic Mashable, Whatsapp –que igual que Instagram, també és propietat de Facebook– estaria provant una nova funció anomenada 'Status', copiaria la còpia. Segons sembla, aquesta nova característica de l'app de missatgeria més popular al nostre país, ja està present –tot i que oculta– en les darreres versions beta de Whatsapp per iPhone i Android i alguns desenvolupadors han aconseguit posar-la en marxa.

Un cop activada, apareix una nova pestanya "Status" a l'aplicació, situada entre "Missatges i "Trucades". A més, a la barra superior de l'app, hi apareix una nova icona amb un cercle acompanyat d'un signe.



En polsar-la, l'usuari pot seleccionar una imatge o vídeo desats al dispositiu, o bé enregistrar-ne un de nou amb la càmera. Les imatges es poden personalitzar amb text, emoticones o dibuixos fets amb el dit.

Quan l'usuari acabi la seva obra d'art particular, Whatsapp presenta l'opció de compartir-la amb tots els contactes del dispositiu o només amb aquells que seleccionem –sempre durant un període de 24 hores.

I atenció, perquè sembla que la màquina de fotocopiar de Facebook encara té tinta per estona: la companyia de Mark Zuckerberg està testejant una funcionalitat molt similar, anomenada "Messenger Day", per a l'aplicació de missatgeria instantània del mateix Facebook.