WhatsApp vol eliminar l'spam. Concretament, el reenviament massiu de missatges. Segons informa PortalTic, els responsables de l'aplicació de missatgeria tenen la intenció de limitar aquesta funcionalitat a cinc contactes, una mesura que ja s'ha aplicat a l'Índia. De fet, no és la primera vegada que la companyia pren una decisió d'aquesta mena: el juliol de 2018 es va posar per primera vegada un màxim als reenviaments, concretament fins als 20 contactes o grups.
Els vídeos la novetat estrella
A banda, WhatsApp ha introduït Picture in picture, una nova funcionalitat que permet consumir vídeos penjats a altres plataformes sense sortir de l'aplicació. Gràcies a ella, els usuaris poden xatejar mentre miren vídeos d'Instagram, Facebook i Youtube. El funcionament és molt simple: només cal pitjar l'enllaç amb el contingut i aquest començarà a reproduir-se en una petita pantalla, la qual es pot arrossegar a qualsevol punt de la pantalla del mòbil.
Les principals tendències per al 2019
No sabem quins altres canvis farà WhatsApp durant el pròxim any, però de moment, l'informe Tendencias socials 2019 elaborat per Hootsuite mostra la preferència dels usuaris per la missatgeria instantània. Alhora, l'estudi assenyala com els eixos del desenvolupament de les xarxes socials durant el 2019 els stories, que estan creixent 15 vegades més ràpid que la informació compartida mitjançant la secció de notícies; la millora de la privacitat; i el social commerce, és a dir, el fet de poder comprar directament a través d'aquestes plataformes.
D'altra banda també posa sobre la taula la importància que donen els usuaris a la comunicació a través d'aquests nous canals. El 69% dels participants en l'enquesta asseguren que poder enviar missatges directament a una empresa els ajuda a confiar més en la marca, la qual cosa crea oportunitats úniques perquè empreses com WhatsApp desenvolupin noves oportunitats de negoci.