WhatsApp torna a copiar a Instagram. Primer ho va fer amb la introducció dels estats, que són publicacions en format text, vídeo o foto que es mostren durant un temps limitat de 24 hores i després desapareixen (igual que els stories), i ara ho fa introduint-hi publicitat.
La xarxa social de fotos per excel·lència va incorporar la publicitat en els seus Stories a principis de l’any 2017, només mig any després del naixement de les històries a Instagram. Ara, WhatsApp, que va incorporar els status a la seva app el febrer de l’any passat, segueix els mateixos passos i tindrà anuncis. Així ho ha confirmat el vicepresident de WhatsApp, Chris Daniels, tot i que encara no està definida la data de l’arribada de la publicitat.
L’objectiu d’afegir anuncis dins dels status és, segons l'app, facilitar el contacte entre les empreses i els usuaris, així com aconseguir una eina de monetització per a la companyia. Actualment, l'app de missatgeria compta amb 1.500 milions d'usuaris arreu del món. No obstant això, la secció d'estats de WhatsApp ha estat un fracàs en comparació amb l'èxit que han tingut aquests vídeos o fotos de poques hores a Instagram i Snapchat. Un model d'èxit en unes plataformes que no funciona en altres com l'app de missatgeria.
Aquests anuncis estan impulsats pel sistema de publicitat natiu de Facebook, el mateix utilitzat dins de la xarxa social i també en els anuncis dels stories d’Instagram. Mark Zuckeberg, que va adquirir Whatsapp el 2014 per 16.600 milions d’euros, es va comprometre a no incorporar publicitat a l’app de missatgeria, promesa que ha incomplert 4 anys després.
Els fundadors de WhatsApp, Jan Koum i Brian Acton, que van passar a formar part de la junta directiva de Facebook després de la compra, van abandonar la companyia entre el setembre del 2017 i el maig d’aquest any. Així mateix, aquest setembre els creadors d’Instagram també han marxat de l’empresa de Zuckerberg.