• L'Instagram català pels cuiners experts

L'Instagram català pels cuiners experts

L'start-up Cookbooth entra al mercat de les apps amb una proposta que uneix fotoreceptes, recomanacions i xarxes socials

L'equip de Cookbooth
L'equip de Cookbooth
Neus Navarro
02 d'Abril de 2014
Act. 02 d'Abril de 2014

Tothom fotografia allò que menja. I tothom ho publica a les xarxes socials. Twitter, Facebook, però sobretot Instagram, es nodreixen d'imatges domèstiques de foodies (anglicisme per referir-se als 'fans' de la cuina). I aprofitant aquesta nova tendència cada cop més consolidada, la parella d'emprenedors Víctor Fortunado (@victorfortunado) i Malwine Steinbock llancen Cookbooth, una app que permet a experts xefs i a foodies incipients compartir online les seves fotoreceptes de cuina.

"El menjar és una tendència, també en l'àmbit de conscienciació del que mengem i la nostra missió és que la gent s'ho passi millor cuinant", explica Fortunado, co-fundador del projecte.

Aquest emprenedor prové de la cantera de dreamers del Xavier Verdaguer, amb qui va treballar durant la seva estada a Silicon Valley, punt de partida i des d'on es va plantejar el pla de negoci de Cookbooth. "Va ser una experiència molt enriquidora, sobretot perquè ens vam contagiar de l'ambient d'emprenedoria", recorda Fortunado. 

Esperit internacional
L'equip el conformen xefs, comunicadors i programadors. Amb ell treballa el cap de producció Aldo Guenther, Jesus del Campo, el director d'art Roman Rodríguez, fotògrafs, realitzadors i assessors financers.

I entre ells, Ivan Icra, xef i director d'operacions a un restaurant amb estrella Michelin a Londres, a través de qui –i aprofitant els seus contactes- esperen iniciar la seva internacionalització. Perquè aquest és un procés ambiciós ja des de la seva sortida ha estat disponible en sis idiomes (català, anglès, castellà, alemany, francès i portuguès) i compta amb 220.000 xefs i foodies de 130 països que ja han creat més de 12.000 fotoreceptes i un total de 220.000 descàrregues realitzades des de l'AppleStore o el sistema Android. Des de l'start-up destaquen que ha estat promocionada per la Sel·lecció Editorial d'Apple a 130 països i a 82 països ha assolit el número 1 a la categoria de Menjar i beguda.

Hi ha mercat, almenys quant a les xifres. Instagram té publicades més de 90 milions de fotografies, una xifra on l'equip de Cookbooth s'hi ha fixat perquè hi ha més de 25 milions d'usuaris d'apps de cuina a Europa i Amèrica Llatina. També han xifrat en més de 5,3 milions els xefs que treballen a Europa i als Estats Units, un nombrós target de potencials usuaris de la seva app que podrien compartir el seu treball professional i guanyar notorietat. "Cookbooth és un mitjà de comunicació que servirà a xefs, foodies, estudiants d'hostaleria i marques comercials", destaca Fortunado. 

A aquestes últimes és a les que esperen dirigir-se per trobar finançament mitjançant la generació de continguts, la creació de concursos i l'esponsorització dels xefs fotografiats. 

Nous reptes: vídeo i bloc 
L'equip es proposa a curt termini inaugurar un bloc de televisió a la seva plataforma web "perquè els xefs obrin les portes de les seves cuines", matisa. El perfil d'aquests participants seria des de xefs consolidats fins a barmans amb experiència perquè la imatge, aquí, és el que hi compta. Els oferiran l'opció de realitzar promoció amb campanyes transversals de comunicació ja aquestes podrien ser reclam per aconseguir nous clients.

També realitzar subscripcions de pagament a la seva web perquè els xefs que hi participen puguin tenir una web professional feta amb fotografies capturades 100% amb smartphones. "Nosaltres tenim la tecnologia i el producte, que l'anirem complementant. La idea és que Cookbooth sigui un mitjà de promoció", conclou Fortunado. De fet, la companyia ja ha iniciat les seves activitats amb marques i associacions de Barcelona, Los Angeles i Londres.